Någon som använder Julas "Skisavers" till släpet?

Vituraz

Välkänd medlem
6 nov 2013
154
33
28
Piteå
Oj, ja det där är betydligt vettigare prissättning. Så länge plasten är relativt hård så borde det ju funka dugligt :)
 
Reactions: antonbc

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Du får va du betalar för. Jag har dom på mitt släp o de funkar kanon. Dock är det fruktansvärt halkiga om det är snö på dom. Sen blir de rätt vågiga när det blir varmt då de inte har några slitsade hål för fästskruvarna som tex superclamp har på sina.
 

Vituraz

Välkänd medlem
6 nov 2013
154
33
28
Piteå
Går ju kanske skära ut vid skruvarna på längden så de har lite möjlighet till att växa/krympa vid temperaturväxlingar
 
Reactions: 426h

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Vi har dom bara lösa. Mest som hjälp vis uppkörning och så det inte ska stå och nöta medans man kör. Men klart inte alltid dom är kvar där man vill när man ska lasta själv men vagnen är ju tänkt å frakta skotrar på så man får leva med skönhetsfläckar. :)
Men tänker man bara till funkar det helt ok.

Men dom är hala uta bara helvete som tidigare nämnt. Så ska man montera som fast gäller det å tänka på bart man monterar dom så man inte vill stå/gå just där.
 

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
Har såna på rampen upp på sleddecket. Fungerar som dom ska. Men råkar man kliva på en när de är lite snö hamnar man på backen direkt. Klart värda sitt pris enligt mig iaf.
 

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
Lyfter tråden en smula med en följdfråga på dessa...Har Julas modell på mitt släp men funderade på att ta överhandsfräsen och fräsa kanaler tvärsöver skenorna med några centimeters mellanrum... då är de ju inte släta på ovansidan och borde inte vara lika halkiga?Snabbt gjort att fräsa ur de spåren då det är plast...
Vad tror ni...värt besväret och nån timme i garaget?
 
Reactions: Mr snow

MiQuel

Aktiv medlem
29 jun 2017
85
24
8
Malung
Ja skulle definitivt tro de, har såna på mitt släp. Varje gång jag går på dom får jag en nära döden upplevelse för att man halkar. Smart idé ska nog låna en överhandsfräs på jobbet o göra de på plats bara :)
 
Reactions: GST Spyder

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Har man en knäskada sen tidigare ska man nog tänka en extra gång innan man monterar dessa billiga kopior :)
 
Reactions: Mr snow

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
Ja skulle definitivt tro de, har såna på mitt släp. Varje gång jag går på dom får jag en nära döden upplevelse för att man halkar. Smart idé ska nog låna en överhandsfräs på jobbet o göra de på plats bara :)
Har inte skruvat fast mina än då jag reggade släpet i veckan... Kommer göra det i helgen ev så....fräser dem innan. Återkommer då jag provat :)
 
Reactions: JRO och MiQuel

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
Här är resultatet efter första fräsningen... tog en timme totalt... Skall ta ett annat fräshuvud och dra kanaler mitt emellan de som syns här...Bara det som är gjort på bilden gör jättemycket för fästet, märks ty20181021_102718.jpgdligt redan!
 
Reactions: Psycho Dave

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.276
125
63
49
Orsa
du skulle ha monterat den främre raden emot de bakre så hade du sluppit "luckan" som kommer repa skivan.
du kommer ändå aldrig köra till framkanten med stålen/skidorna
 

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Såna där ska jag nog investera i skotergaraget, är klurigt att backa in då styrstålen nyper i brädgolvet.
 
Reactions: GST Spyder