Att vi vill ha fler läsare betyder väl inte att vi ser Snowrider som konkurrenter per automatik? Jag tror nämligen inte att de nya läsare som kommer till oss, är ifrån SR`s läsare. Angående Jan Engströms artikel får den stå för hans åsikter, och det speglar i detta fall inte mina personliga. Jag anser att det är trams att hålla på med denna typ av argumentation.
För att då gå till vad jag verkigen tycker:
Jag köper själv inte SR, men de få ggr som jag tittat i den på senare tid, finner jag inget att eftersträva, men de verkar ha ett glatt gäng precis som vi har.
Vi tittar inte på vad de gör, utan gör egna grejjer. Jag tycker att det är synd att det har tjafsats så mycket genom åren mellan tidningarna. Min pappa är större än din mentaliteten har fått råda länge. Vad Janne försökte basunera ut, än en gång, var att SR delar ut ett antal tidningar gratis till människor som inte prenumererar. Enligt de regler som finns så får man tillgodoräkna sig typ 30% eller något av dessa som fasta läsare. Detta gjorde att SR gick om SM i TS-statistiken.
Jag ser det annorlunda, om SR har tagit sig besväret och kostnaden, att skicka ut t.ex. 5000 gratisnr, så är de enligt reglerna den största skotertidningen, so what? Det kanske betalar sig på annonserna, vad vet jag? I vilket fall spelar det ingen roll för min del. Jag tror att SR`s ledning är kompetenta nog att avgöra detta själva, det är ingenting jag har med att göra.
Men visst, vi är 2 tidningar i samma bransch, och är då per definition, konkurrenter. Men jag hoppas ni förstår hur jag menar.