mycket med snö till norrbotten

ricky

Välkänd medlem
9 nov 2006
218
0
16
Har snöat gode bra här i Jokkmokk idag :) Hoppas det vräker ner hela natten, så tar man en fin tur med skotern imorgon!
 
R

Robin

Är det någon snö upp emot riksgränsen fjällen? Har hört att det skall vara mindre än i stan :S
 

_beast

Aktiv medlem
30 nov 2007
72
0
6
men det var ju på tv om kiruna när ni lipa häcken av er att det inte fanns någon snö :p
Kalix :D haha det regnar ju varje gång jag kommer från boden och ska hem till övertorneå :p
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
men det var ju på tv om kiruna när ni lipa häcken av er att det inte fanns någon snö :p
Kalix :D haha det regnar ju varje gång jag kommer från boden och ska hem till övertorneå :p

Hörrö vettu i en kommun som är större än skåne blekinge och halland så finns det alltid någon som lipar. Finns alltid snö att åka på i Kiruna. Midsommarafton som Julafton :p
 
R

Robin

Hörrö vettu i en kommun som är större än skåne blekinge och halland så finns det alltid någon som lipar. Finns alltid snö att åka på i Kiruna. Midsommarafton som Julafton :p
Haha om det var så väl:rolleyes:

Var ju några veckor sedan på nordnytt om snöbristen i Björliden, man skymtade tom grönt :)eek:) på marken.

Det är väl skapligt med snö nere i stan men har hört att det ska vara rätt lite just nu i Riksgränsen? samt ännu mindre i Björkliden?
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Jag kör rätt mycket i vår kommun och kan säga att det varierar rätt mycket. På kalfjället är det som vanligt så att det blåst bort på många ställen. Det finns bra med snö i skogsland och fjälldalar medan många platser i högfjällen har lite snö. Stora variationer alltså.
 
R

Robin

Jag kör rätt mycket i vår kommun och kan säga att det varierar rätt mycket. På kalfjället är det som vanligt så att det blåst bort på många ställen. Det finns bra med snö i skogsland och fjälldalar medan många platser i högfjällen har lite snö. Stora variationer alltså.
Jo det är ju förståligt pga vindförhållanden osv men allt som allt tycker jag det verkar som nederbörden av snö har inte varit så enorm nu i vinter uppe i fjällen härikring? Har själv inte kört mer än 1-2km i vinter så någon personlig syn av det hela har jag inte.
Och en jäkligt mild vinter hitills, lägsta temp jag varit med om hitills iår är -24 i en kallhåla vid namn Saivomoutka vid finska gränsen som kyls ner utav älven, men i stan har det varit riktigt milt tycker ja, temp mässigt.
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
hade 25,5 minus en natt utanför strömsund i jämtland. men visst är vintern mild, snö finns det gott om bitvis, men det är också mycket blött under snön på sjöarna och alla dessa otroliga plusgrader med diverse regndroppar, gör inte saken bättre. men här är det väl mellan 60cm och dryga metern skulle jag tro
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Jo det är ju förståligt pga vindförhållanden osv men allt som allt tycker jag det verkar som nederbörden av snö har inte varit så enorm nu i vinter uppe i fjällen härikring? Har själv inte kört mer än 1-2km i vinter så någon personlig syn av det hela har jag inte.
Och en jäkligt mild vinter hitills, lägsta temp jag varit med om hitills iår är -24 i en kallhåla vid namn Saivomoutka vid finska gränsen som kyls ner utav älven, men i stan har det varit riktigt milt tycker ja, temp mässigt.
Jag har kört i närheten i Pessinki och vart till ett ställe som heter Ruodosniemi om ställena känns igen.
 

Qnage

Välkänd medlem
7 jan 2008
156
0
6
Luleå
ALLA som bor i luleå måste vara glada nu! snöat flera cm och kommer snöa måndag och onsdag, och det är lov nu till veckan:rock:! synd att min skoter har skurit så man måste vänta på kolvar!:boring: när ja fått dom blire ut o köra heeela loovet!:cool: