Haha absolut inte440 är 440 betyder att man får ankra sig sig i garaget några timmar xD
Last edited:
Haha absolut inte440 är 440 betyder att man får ankra sig sig i garaget några timmar xD
Nej, 440 är bra maskiner. Som sagts i tråden så sker kolvbyte mellan 100-200 mil. Notera att 440 endast går bra på led. Dom är verkligen ingen höjdare i lössnö. Det beror väl oxå på hur boggien är inställd med balatarem osv, men rent generellt så ska 440 hålla sig på leden. Och jag kan inte påstå att det är nån mer service på en 440 än vad det är på en 600 (förutom kolvbytena då). Alla maskiner slits med tiden. Och det här med bestyckning kan vara lite jobbigt ibland. Hittentills har jag klarat mig utan att byta. Jag kör på höjder mellan 300-600 m.ö.h och det har funkat på samma bestyckning. Ingen större effektförlust.är det rent vansinne att köpa en 440?
Helt omöjligt att säga, beror så mycket på drevning. Men nog kör man ifrån en 550 fläktis iallafall, vilken dag som helst. Men har man köpt en 440 för lakeracing så blev det lite fel, så mycket vågar jag ju dock påstå. Toppfarten inte så intressant på en sån skoter tycker jag, den ska ju vara i luften, inte på isen...Hur fort går egentligen en nyare 440? En relativt vässad 550 toppar ju runt 130 medan 600cc runt 150-160
Min 440 toppar nog inte mycket mer än 100-110km/hHur fort går egentligen en nyare 440? En relativt vässad 550 toppar ju runt 130 medan 600cc runt 150-160
Ja absolut bättre skoter på alla sätt och vis än mxz 440, 600, 583, 670 å allt tjaffs som alla andra pratar om. Bättre boggie på 02:an och du får även en något längre matta på köpetSorry modellen heter SKI-DOO MXZ 700 RENEGADE.