mxz 583 96a flödar över..

andrieas

Välkänd medlem
27 jul 2009
118
0
6
Piteå
hej, har en ski doo mxz 583 96 när jag låter den stå på tomgång ett tag och då stannar den och går knappt få igång är sur som fan, och ibland går den bara på 1 cylinder, har ny bytt stift också? något lustigt, nu är ja stänger av kranen efter varje gång ja sattat av den så slutar den flöda över som att de blir något baksug eller liknande ?
 
N

N_w

felet i ditt fall är nålventilerna i förgasarna nästan hundra på det..,nålventilen sitter på flotören, och reglerar flotörnivån (reglerar hur mycket soppa som ska in i flotörhuset) i ditt fall läker de så flotören står full hela tiden och maskinen blir svår startad och surar.
Man kan testa flotörnålen. Genom att blåsa i bensinslangen som går till förgasaren och samtidigt som man blåser håller man ett finger på flotören, när man trycker upp flotören ska de inte gå att blåsa i genom. För det är då ventilen stänger bränsletillförseln.
Men testa då iaf nålventilerna till att börja med om du inte har någon annan ide?!
slarv skrivet.....
 
Last edited:
N

N_w

du tänker nog på fel nål nu. jag är inte säker men ser ut att vara nr 24




Uploaded with ImageShack.us
 
Last edited:

andrieas

Välkänd medlem
27 jul 2009
118
0
6
Piteå
jaha den nålen, så du tror de bara kommigt dit nå skit så den inte stänger? eller behövs de en ny nål?
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Kan vara skit, kan vara en trasig packning, dom är skitdyra så prova först rengöra
 
N

N_w

jaha den nålen, så du tror de bara kommigt dit nå skit så den inte stänger? eller behövs de en ny nål?
det får du undersöka.. men testa den som jag beskrev innan du byter. Kostar ca 400kr st