mxz 440x vs 600

S

Ski-Doo

jag lurar på att köpa en ski-doo 440x eller 600 från -99 till 01. Är dom lika lätt att att "surfa" med? Har hört att 440in kan göra ca 150 stämer det? Övrig info om modellerna är jag tacksam för.
 

manne1

Prospect sledder
1 jan 2000
4
0
0
är ni bakom flötet.. du ska ha en riktigt rejält trimmad 440 för att få upp den i 150!!!
köp 600cc mera körglädje!!!
 
F

FLAME

Mxz440x:en ska nog klara 150kmh den är ju fabrikstrimmad,,, byggd för crosskörning...
 
T

turk

En 440? 150? Är du från vettet.. den toppar kankse 120 km/h. Inte ett skrutt mer.. sen om dui slänger på pipor och pillar variatorn så kankse den går så fort. Sen får du kosta på dig att byta kolvar några ggr också :)

Köp dej hellre en 600:a! Alla gånger bättre.
 

Christian

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
Den går ju inte fortare för att du trimmar. en 440 är ju drevad för att kanske toppa 130orginal och då har den växlat ut. ska det gå nå fortare måste man byta drev! Men är man bara intresserad av toppfarten så är 440 helt klart fel skoter för dej!!! En 440 köper man för smidigheten och fjädringen!
 
J

Johan Larsson

Då kan jag ju leverera informationen åt alla små kubikkåta fjortisar att en Mxzx440 går 150km/h

Körde senast igår 145...
Hade upp den i 155km/h i november 2002
så kom int här å lägg näsan i blöt i det ni inte vet nåt om!


---------------------------------
Stolt ägare till en Mxzx 440 -98


 
T

tokanders

för mätaren visar ju precis rätt, jojo är man efterbliven så..
 
N

name

min femnia går mätaren i botten. 160km/h...
kan säkert spinna upp den i över 200 om man har isigt underlag.
 
J

Johan Larsson

Jojo...jag har JÄTTEMÅNGA laserpistoler så jag kan mäta det egentliga toppfarten!! PUCKO!!

När jag diskuterar toppfarter så går då jg efter mätarn...för nåt annat kan jag inte mäta..

Är dock väl medveten om att dom inte går helt rätt...men över 30km/h fel är jag ju skeptiskt att dom visar!!
 

LaarZ

Välkänd medlem
1 jan 2000
172
0
6
Sävar Sverige
MEN MXZ 440X ÄR PÅ DRYGT 100HK! Den lär visst göra runt 150. Enligt mätaren, men det är ju så att bombardiers mätare är den bästa eller bland dom bästa.
 
J

Jonta

Jag äger en mxz440x -97 och det stämmer mycket bra att dom går ca: 150. Jag körde 155 häromdan.

Sen vill jag bara säga till alla som skriver in och tror sig veta att dom kan ta och hålla käften om dom inte har belägg för det de säger.. Det är faktist väldigt stor skillnad på olika 440-motorer men att tex. påstå att en 440 toppar 120 är ju skitsnack. Det krävs en jäkligt slö 440 för den bara ska göra 120. Jag har haft en prowler 440 och den går inte speciellt hårt, den toppade ändå ca: 135.
 

Sauce

Välkänd medlem
9 feb 2005
216
0
16
Sundsvall/Vemdalen
turk skrev:
En 440? 150? Är du från vettet.. den toppar kankse 120 km/h. Inte ett skrutt mer.. sen om dui slänger på pipor och pillar variatorn så kankse den går så fort. Sen får du kosta på dig att byta kolvar några ggr också :)

Köp dej hellre en 600:a! Alla gånger bättre.
120? jag äger själv en mxzx 440 -02 enligt mätaren gjorde den 165km/h igår. men då på ett väldigt fint underlag. sen kan säkert mätaren fela 15km/h. Jag förstår inte varöfr folk som inte har en aning om vad dom snackar om enns orkar skriva ett inlägg!
 
E

Ej medlem/Inloggad

kÖP EN 600

Köp en 600 den torde ju gå mer än 150km/h i allafal ca:100-110hk
drar inte mycke mer bränsle än en 440.
En sak till är att MXZ-600 belv årets skoter -99
säger väll en del oxå,
har också ett system som gör att skotern är nästan omöljig att stjäla, DESS-systemet gör så att skotern bara varvar till 3000 varv... alltså den går inte framåt när man försöker gasa iväg.
hoppas detta hjälper dig litte att fatta dit beslut.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Håller med om att 600cc är trevligare, men att en 440 inte går fortare än 120 är ju ren bullshit..
Har haft en XCR 440 -92, och oavsett hur fel mätaren visade, så gick den i botten i alla fall... (Trimmad med AAEN pipa mm.. men ändå..)