Mountain Max 700 -97 ingen gnista

17 dec 2018
3
0
1
17
Bureå
Tja,
Våran Mountain Max får ingen gnista, vi har bytt tändplatta som yamaha center rekommenderade oss att göra men det gav ingen skillnad och vi har även provat koppla bort dödarknappen men fortfarande inget, vi har även en hyffsat ny CDI-box.
Hjälp sökes

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
7.110
127
63
Kramfors
Är alla tre stift utan gnista?
Provade ni bygla dödaren och även dra isär?
När ni bytte stator följde en annan triggergivare med den? Eller byttes inte triggern? Mät upp triggern om den inte byttes vid statorbytet!
Om bara någon cylinder är utan gnista brukar de hjälpa klippa bort org tändhatt och ersätta med ny gängad vers.
Tändspolarna tror jag inte på om alla stift är släckt men annars har jag alla tre spolarna till srx sxr viper Mm de kan ev va samma på alla modeller?

17 dec 2018
3
0
1
17
Bureå
Alla tre stift är utan gnista, vi provade även koppla ur handtagsvärmare. Triggergivare följde med så även den är bytt, vi provade även koppla ur den funktion som dödar maskinen om det blir gashäng

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
7.110
127
63
Kramfors
Alla tre stift är utan gnista, vi provade även koppla ur handtagsvärmare. Triggergivare följde med så även den är bytt, vi provade även koppla ur den funktion som dödar maskinen om det blir gashäng
Va den andra statorn ny tänker att den också är väck? De går att ohm mäta den om den va beg.
Ni kopplade ur både dödare och gashängare men provade ni bygling av dessa samt isärdraget? De är nämligen vanligt med både slutande och öppen dödarfunktion. Jag har ingen aning vad yamaha har men artic cat som ex bytte öppen till slutande dödning från 96-98 någ gång så de kan va lurigt ber på årg.

Micke2

Välkänd medlem
25 sept 2011
115
3
18
Ludvika
Alla TORS som jag sett, har man satt ur spel genom att koppla ihop de två kablarna vid förgasaren med varandra.

Isärdragna blir det ingen gnista.

Om en av brytarna är kass så blir det ingen gnista heller, så därför ska dom kopplas ihop.