Motsvarighet till Klim kläder?

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.885
115
63
Skellefteå
Tobbe, du har rätt i att jag fått upp ögonen av märket FXR pga Brett Rasmusen och Supertraxmag och Sleadhead 24/7 gänget börjat använda dom.

Imbillar mig dock att kläderna håller en rätt hög kvalitet, trots att nämnda sponsras. Ngn som har koll på FXR klädernas kvalitet under de två senaste åren kan kanske chimma in!

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Jänkare är totalt omdömeslösa i ALLT - det går inte att lita på vad de tycker, känner och tror.
Se till vad folk här i landet säger, en svensk vet man hur han funkar.

Jag är inne på tredje säsongen med Motorfist, och det tog drygt två säsonger innan jag kände ett behov av att "vårda" mitt Rekon-ställ - dvs tvätta och impregnera med Nikwax.
Försöker tänka vad jag har får dåligt att säga om det... Givetvis inget touringställ, men perfekt för den åkning man anses utöva med M800/Freeride. Ena knappen till snölåset på byxorna har lossnat. Råkade tackla ett träd och fastna i en lite vass grenstump, så att en söm revs upp, men det var inget mer än att mammas symaskin fixade det. Själva materialet var intakt.

Har tydligen fått vissa uppdateringar på senare versioner, så nu är det säkerligen ännu bättre.
Många, små innovationer som vriden dragkedja och kortade byxben baki hälen.

Kör även med Valkyrie-glove, vilka är superduper. Där har jag dock behövt vårda dem varje år.
De blir blöta - ja, men jag blir aldrig kall! Kan vrida ur dem innan det blir hemfärd, men fryser inte under 1-2 mil led hemåt.
Har provat Scott Sensor (vilka är riktigt bekväma), men de blir kalla och blöta.
Hade tidigare TNA Gear Stormglove som favorit, då de hade likadana egenskaper med att de blir blöta, men man fryser inte. Dock så fryser själva handsken till en isbit, och det är ju inte riktigt bra. Finish och kvalitet lämnar dock lite att önska. Så Valkyrien är en förbättring av min tidigare favorithandske.

Klim ser B-igt ut; tråkig/samma design år ut och år in, samt att sömmar fransar. Drabbar kanske inte funktionen, men ser ju billigt ut.

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Förstod inte din jänkare analys samt dess relevans, men kul att du är nöjd med MotorFist!
Snack om vilka kändisjänkare som får betalt för att säga att just dittan och dattan är bäst, är det irrelevanta här.
Jag, liksom alla, hade också bildat en positivt subjektiv uppfattning om en produkt som jag får betalt av dess producent för att prata gott om.er.