Motsvarighet till Klim kläder?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag har ju kört med Klim Yamaha kläder nu innan. Enligt vad jag förstått är det Klim Tomahawk Parka.

Frågan är finns det nåt som motsvarar det hos andra märken, för jag har varit grymt nöjd med det stället? Borde väl byta nu då jag inte kör Yamaha längre ;)
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Är väl bara att köpa Klim-kläderna utan Yamahamärke på sig...?

...och tänka lite längre nästa gång, köpa "neutrala" kläder så man slipper byta kläder om man byter maskin... ;-)
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Är du inte så petig med att det ska vara årets kläder så har Stenmarks haft äldre Klim Valdez jackor jättebilligt, (om dom ni inte är slut)
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Siktar väl på mörka och neturala färger ....att jag köpte Yamaha versionen av Klim berodde på att jag då hade kört enbart Yamaha i typ 25år...så jag trodde då att det var ett hyfsat säkert kort ;)
 

JOK

Välkänd medlem
22 aug 2013
442
2
18
Norrbotten
Klimkläderna är verkligen grymma. Köpte ett ställ från Stenmarks och har svårt att tro att jag kommer nöja mig med mindre framöver..
 

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Offt:Jag har Togwotee-byxan(finns før 3500:- hos Stenmarks) och kan fanimej inte vara mer nøjd, grymt smidiga och tåliga.
Har æven Valdez-jackan, men den tycker jag ær nog så tjock før min smak, kør hellre med en tunnare skaljacka nær det ær varmare æn - 15-20.

Ont: Annars har jag førstått att Motor Fist ska vara riktigt bra också, har læst många vældigt positiva recensioner på de klæderna.
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Åk över till finland, 5000-5500:- ca för jacka och byxa.
Skall jag åka specifikt för att handla kläder äter resan upp hela den "vinsten" + lite till ;)...har en bit över till Finland. Men bra tips då jag ändå är där med jämna mellanrum :)
 

JOK

Välkänd medlem
22 aug 2013
442
2
18
Norrbotten
Även jag har valdez, och den är då inte för varm och har ju dessutom fina ventöppningar. Har svårt att tro att den skulle vara för varm ens vid nån plusgrad..
 

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Har æven Valdez-jackan, men den tycker jag ær nog så tjock før min smak, kør hellre med en tunnare skaljacka nær det ær varmare æn - 15-20.
QUOTE]

Valdezjackan är ju ofodrad!!?? Jag har också den och det är en skaljacka.
Japp, jag tycker det. Egentligen är det nog att jag tycker den är lite osmidig, var lite otydlig där och snabb på avtryckaren. Det är en grym jacka, men jag kör hellre med en tunnare skaljacka(Har en Marmot 3-lagers som komplement) än Valdez-jackan.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Den är lite styv i tyget om det är det du menar. jag har å andra sidan inte lyckats riva hål i den heller och det har minsann inte saknats tillfällen för det.
 

Falk

Medlem
23 nov 2008
22
0
1
Ludvika
Har både en uppsättning Klim kläder samt Motorfist och personligen så föredrar jag helt klart Motorfist. Kör med deras Rekon (både jacka och byxa) och kan verkligen rekommendera de!
 

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Den är lite styv i tyget om det är det du menar. jag har å andra sidan inte lyckats riva hål i den heller och det har minsann inte saknats tillfällen för det.
Det var precis det jag menade, och jag antar att det ær det som gør att jag upplever den før tjock... Men oavsett ær det en grym jacka. Jag har, precis som du, inte saknat tillfællen att riva hål på den, men den tål vældigt mycket pisk, precis som byxorna.

Nåja, nog om detta. Krasst kan man konstatera att Klim ær grymt bra och skøna klæder, man upplever dem bara lite olika.
 

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.853
101
63
Skellefteå
Som skrivits tidigare, Klim och Motorfist. Sen tror jag på märket FXR som verkar ha ryckt upp sig kvalitetsmässigt när man ser vilka som använder dom, har ingen personlig erfarenhet av märket dock.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Som skrivits tidigare, Klim och Motorfist. Sen tror jag på märket FXR som verkar ha ryckt upp sig kvalitetsmässigt när man ser vilka som använder dom, har ingen personlig erfarenhet av märket dock.
Ehhh, jag tror att det du tänker på är personer som är sponsrade av FXR, och om jag fick kläder gratis skulle jag också använda dom-speciellt i situationer där jag riskerar att synas i bild. ;)

Jag var med när det kom ett bud med en kartong handskar från Klim till Burandt-tror inte det är en slump, (även om dom är bra) att han väljer att köra med dom på händerna om han får 25 (tjugofem!) par/säsong gratis hem till dörren.

Jag har använt Klim´s handskar dom sista åtta åren, men i år köpte jag MotorFist-och djävlar, det är med marginal skönaste handskarna jag kört i nånsin!
Enda nackdelen torde vara att dom i mina ögon är skitful-men det kvittar ju när man har dom på händerna.
(Det är Kill Switch jag pratar om, kan varmt rekommendera dom-mycket mycket bättre än Klims Inversion i mina ögon, framförallt på att hålla händerna torra även efter man grävt i snön)