Motorlampan tänd

Boondockarn

Rookie sledder
23 feb 2018
6
0
0
Umeå
Tjenare, har en Lynx Boondocker DS 800 E-Tec 2013 som jag bytte mätare på. Original mätaren gick sönder så satte dit en mätare från ski- doo. Men nu när lampan är tänd och jag försöker få fram felkoder genom att trycka ner "M" knappen och dra fram och tillbaka i Hel och halvljus spaken vid bromsen, så får jag inte fram några koder alls. Ingenting händer. Är det någon är som vet vad jag ska göra?

Det är också ett fel med gasresponsen. När jag drar på så är det som att insprutningen laggar. Först gasar den fullt krut, sedan sekund efter sekund så hackar den.
Men om jag kör från "0 km/h" och gasar upp den försiktigt så går den hur fint som helst.
Men när jag ska ut i djupsnön och backar så trycker jag ju in gasen lite då och då, och det går ju inte att köra då för den hackar.

Om det är någon som har nån susning på vad detta kan vara för fel eller så svara gärna!
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Hackar den som i hela maskin? Som att mattan/kedjan kuggar över?
Eller är det mer att den klipper gasen vid varje fullgasrepa? Jag skulle nog lämna en krona eller två på att det är avgasportarna som strular, detta får du ju även felkod på. Vissa felkoder får du inte heller upp i displayen. Jag kanske minns taskigt men hade du m knapp på gamla mätaren?
 

Boondockarn

Rookie sledder
23 feb 2018
6
0
0
Umeå
Hackar den som i hela maskin? Som att mattan/kedjan kuggar över?
Eller är det mer att den klipper gasen vid varje fullgasrepa? Jag skulle nog lämna en krona eller två på att det är avgasportarna som strular, detta får du ju även felkod på. Vissa felkoder får du inte heller upp i displayen. Jag kanske minns taskigt men hade du m knapp på gamla mätaren?
Nej, det är inte så att mattan/kedjan kuggar över. Det är det att den klipper i gasen som du säger. Jag hade en "M" knapp på förra mätaren ja.
Men tror du inte att det kan vara något med givarna eller något sådant? Den har ju gått 420 mil. Men avgasportarna, kan det inte bara va så att dom är riktigt smutsiga?
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
Jag bytte mätare på min summit och då va jag tvungen att "gifta" dem med ecu´n hos mulle innan allt började lira som det skulle, så jag antar det är samma på din
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
Så mekonomen skulle kunna fixa det?
Om din Mekonomenverkstad hemma är en auktoriserad bombardier mek så visst..


skulle då rekomendera att ta den till en skidoo handlare som då är en auktoriserar brp handlare
 

Boondockarn

Rookie sledder
23 feb 2018
6
0
0
Umeå
Ska ta den till nån som kan fixa det där med mätaren. Men det där med att den klipper i gasen när jag håller den inne fullt mot styret. Har du någon susning om vad det kan vara för fel? :/
 
Last edited: