moddade maskiner (bilder)

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
yesss gamla stålchassiet, dock en 93a. . jo förmodligen kommer höjningen i höst, men de e inte super prioriterat även om det är en rellativt billig och smärtfri grejj att göra.. får se hur mkt. tid jag har över..

-. .visst får man anstränga sig lite och verkligen burka i kurvorna när man pressar på, men detta är inte tänkt att vara en ledracer, så jag offrar väghållningen framför framkommligheten.. ..

Kanske lite fräckt av mig att jämföra, men om du kollar de extremare tunnelbyggen som eftermarknadsfirmor konstruerar så ser du att de har en avsevärt högre markfrigång för att underlätta pudersurf och skrååkning än vad de stora skoterföretagen har. .

Arctic, Skidoo, Polaris är mer bundna till allround, även deras värsta bergsgetter måste prestera hyffsat efter led. . .
 

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
Melmaq: okej =p tungt chassie =(
joo skulle nog göra underverk, är den inte tungstyrd nu också ?

skojter_ :man måste nog vara medlem dära för att få se i ditt album. lägg upp på pixbox istället. : )
 

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
ser inte så tokigt ut du! =p
vad är det dära för framdämpare ?
har du fått modifiera baljan mkt för att få den och passa på ditt chassie ?
 
R

Robin

Behövs inte alls moddas mycket på baljan för att få den å passa. Kapa till lite större hål för trailingarmsfästena i chassit samt lite i framkant mot chassit.

Finns bilder och många andra likadana edge byggen (bla hagmans, mitt osvosv) på www.snowperformance.forum24.se
 

flodde

Välkänd medlem
28 aug 2007
298
0
16
nyland
jag har en rajd 60 -78 som är ganska moddad :D ( inte bara utseendet, har även lite bättre motor ^^ rotax 440 ;D)
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
jorpe:

mjo. . tungt och tungt beror ju på vad man jämför med ;)
. . aningen förtvivlande är ju dock att Xtra 12an jag har i nu väger 35kg och den tidigare SKS vägde 25kg. . .men men vad gör 10kg, jo ökad utmaning och bra förberedelse för kropp och själ att hantera en XP i framtiden,,. . :p

Ha de gott grabbar!
kul att se att de mekas därute!
lite lite av andra märken är poo dock.. .
 

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
melmaq, bra jobbat
hur har du gjort huven och plastdetaljerna? skulle vara intressant att veta, det ser grymt bra ut!
 

Dskaduskitai

Medlem
18 jan 2009
28
0
1
har tyvärr ingen billd på min skoter för tillfället, Men jag har en rev 800 03:ea :/ Men har dock 08;ans hel portade motor, ca 180 hk. 5 " styr höjjare, Universal fatbare styre, Ombyggd bakdel, 04:an plaster runt om, 38:an matta, V kit, snart dubbel rör, Den går fint :D