Mobilsignal avkännare, lampa som blinkar/lyser

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Tänkte kolla om det är någon som känner till någon produkt som känner av när det kommer signaler till en mobil och börjar blinka.

Har googlat för att hitta något vettigt men hittar bara gamla trådar där länkar eller produkter inte längre är aktuella.

Tanken är att kunna fästa denn produkt på lämpligt ställe när man kör skoter för att kunna se när det ringer.

Någon som har nån idé?

//Robert
 

Myzkoo

Välkänd medlem
3 sept 2012
484
6
16
Örnsköldsvik
Minns att de fanns mobilskal för några år sen som blinkade när det ringde iallafall. Men ska du ha en fristående enhet som blinkar så behövs nog lite mer avancerad teknik. Tror att de finns bluetooth headset som blinkar när det ringer.
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Det lilla jag hittat när jag sökt är att det förut funnits nyckel ringer och pennor som blikat när mobilsignaler kommer in.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Jag ser användningsområdet och skulle kunna tänka mig montera något liknande men nog är man ganska skadad egentligen.

Varför inte stänga av skiten åtminstone när man gör något man gillar.
 

sk0gen

Välkänd medlem
18 jan 2011
469
1
18
Jokkmokk
fick för några år sen några halebop mobil "smycken" som du hänger fast i mobilen och dom blinkade när det började ringa. Ska försöka leta fram och se på hur långt avstånd det går att ha den.
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Hittat mobilsmycken som finns även lite större grejer som växelspaksknoppar som blikar när det ringer. dock vet jag ite om jag orkar hålla på löda och grejja själv för att få ngt vettigt. Måste ju finns nå fler än jag som känner ett använnings område för detta?!?
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Inte hittat nå bra än, inga som har sett nå bra som blinkar när det kommer samtal?
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Är det någon som provat ett sånt där armband?? Tänkte mest hur mycket det vibrerar? Om man känner att armbandet vibrerar när man kör = när man håller i ett styre som mer eller mindre vibrerar.

Kan faktiskt se en hel del användningsområden för det där, händer ju ofta att man är i miljöer där man inte hör telefonen eller känner att den vibrerar...