Tjena!
Nån som kan med T.O.R.S systemet på en Yamaha SRX 700 årsmodell 2000?
Skotern har länge bluddrat lite på låga varv men går fint på högre varv, och när jag idag skulle testa om T.O.R.S fungerar som den gör på Viking 3:an årsmodell 1999 så gjorde den inte det, när man sätter tummen bakom gasen så stannar motorn på Viking 3:an direkt men när jag gör samma sak på srx 700 så börjar den att bluddra och gå ojämnt, från att jag tagit bort tummen så tar det cirka 10 sekunder innan det börjar gå jämnare.
Den går lite småsur på tomgången men den stannar inte och tomgången pendlar inte upp och ner heller, ska inte motorn stanna direkt på srx 700 som den gör på viking 3.an?
Hur kopplar man ur T.O.R.S systemet för att säkerställa att det är det som strular?
Har tagit loss skyddet på styret och där var det två st kablar som var tejpade ihop med eltejp och när jag tog loss eltejpen så var de inte trasigt och så, de var bara ihop tejpade och inte skalade heller, den ena kabeln är svart/grå och den andra är helsvart.
Jag har hört att det ska vara dessa som man ska koppla ihop för att koppla ur T.O.R.S, stämmer detta?
Sen så tycker jag att den verkar dra lite mer bränsle än vanligt för det är lite blött inne i luftburken, eller ska det vara så?
Tack
Mvh Mikael
Nån som kan med T.O.R.S systemet på en Yamaha SRX 700 årsmodell 2000?
Skotern har länge bluddrat lite på låga varv men går fint på högre varv, och när jag idag skulle testa om T.O.R.S fungerar som den gör på Viking 3:an årsmodell 1999 så gjorde den inte det, när man sätter tummen bakom gasen så stannar motorn på Viking 3:an direkt men när jag gör samma sak på srx 700 så börjar den att bluddra och gå ojämnt, från att jag tagit bort tummen så tar det cirka 10 sekunder innan det börjar gå jämnare.
Den går lite småsur på tomgången men den stannar inte och tomgången pendlar inte upp och ner heller, ska inte motorn stanna direkt på srx 700 som den gör på viking 3.an?
Hur kopplar man ur T.O.R.S systemet för att säkerställa att det är det som strular?
Har tagit loss skyddet på styret och där var det två st kablar som var tejpade ihop med eltejp och när jag tog loss eltejpen så var de inte trasigt och så, de var bara ihop tejpade och inte skalade heller, den ena kabeln är svart/grå och den andra är helsvart.
Jag har hört att det ska vara dessa som man ska koppla ihop för att koppla ur T.O.R.S, stämmer detta?
Sen så tycker jag att den verkar dra lite mer bränsle än vanligt för det är lite blött inne i luftburken, eller ska det vara så?
Tack
Mvh Mikael