mindre snö på fotstegen iq 600 rr

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Nope, de skickades den 2/10 så än lär jag få vänta någon vecka innan de kommer..
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
För att bumpa en gammal tråd så kan jag meddela att för den som vill ha mindre snö på sin RR/R så är de nya 2013 Polaris Burandth powder trac fotstegen helt Bolt-on på IQ, känns som ett väldigt prisvärt sätt att slippa snö på fotstegen och samtidigt få smalare fotsteg och därmed bättre lössnögång.

Tänk om man hade vetat de innan.

Såhär ser Feethookers nya betterboards ut som jag lovade en bild på för länge sedan, jag är kanon nöjd med dem, rensar snön bra och är stabila.





 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.086
886
113
Stora Blåsjön
För att bumpa en gammal tråd så kan jag meddela att för den som vill ha mindre snö på sin RR/R så är de nya 2013 Polaris Burandth powder trac fotstegen helt Bolt-on på IQ, känns som ett väldigt prisvärt sätt att slippa snö på fotstegen och samtidigt få smalare fotsteg och därmed bättre lössnögång.
Tvivlar mycket starkt på att de är bolt-on, möjligen att de går att modda dit på något sätt men att säga bolt-on är nog lite väl..
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16




Bort med allt gammal och dit med nya. Så pass mycket bolton som det kan bli. Vist måste man borra nya hål för nitar osv men mer än så ska tydligen inte behövas.
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Jo visst är dem de men samtidigt får du ju också smalare fotsteg, om du nu känner att det är av behov.
Jag betalade som sagt 200$ inkl frakt för mina.
 

sk0gen

Välkänd medlem
18 jan 2011
469
1
18
Jokkmokk
Bolt-on för mig är då att man skruvar/borrar upp nitar och sedan ersätter delen med tex en eftermarknads pryl som passar då att skruvas/nitas i samma hål som fans där.

Inte att man ska behöva kapa och hålla på då...

Aja skitsamma tycker då att nya polaris fotstegen värkar vara riktigt fina och prisvärda och för dom som är lite händiga så lär det inte vara några bekymmer att få dit dom.
 

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
ja de är sant men känns onödigt att modda om den så pass :p skulle räcka gott och väl med Feethookers så man slipper all snö och is :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.086
886
113
Stora Blåsjön
Skulle inte kalla den där installationen som bolt-on, dom sitter på skotern på något sätt men med flera cm från tunnelkanten och en stor glipa mellan tunnel och det bakre fästet.
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Skulle inte kalla den där installationen som bolt-on, dom sitter på skotern på något sätt men med flera cm från tunnelkanten och en stor glipa mellan tunnel och det bakre fästet.
Om du kikar lite noggrannare så ser du att fotsteget inte sitter fastnitat på bilden och därmed hänger ner och därav glipan.

Här är en bättre bild:


Det är så "bolton" som det kan bli att kapa bort ett par gamla fotsteg och nita på ett par nya av annan modell. Vist, man måste behålla några cm av tunnelkanten men hellre det än snorhala fotsteg.