mindre snö på fotstegen iq 600 rr

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Tjenare tänkte höra med er här på forumet om någon har en ide på hur man ska få rr fotstegen bättre .. kapa eller borra förstår jag ju men tänkte på alla förstärkningar på sitter på fotstegen kan väl inte kapa bort alla dom ? tänkte isf typ på betterboards .. sen vet jag inte hur mycke man måste öppna upp för att de ska bli skillnad .

Hur har ni gjort med era ? eller har ni någon bra ide så skriv gärna den också .
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Feethookers har ganska nyligen gjort en riktigt fin "betterboard" till IQ med större hål än den tidigare modellen de hade. Har själv nyligen beställt ett set.

 

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
sök på meathooker feethookers så borde du hitta, har ett par av den äldre varianten på min IQ, funkar klockrent :)
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Vet flera som kapat bort runt förstärkningen som sitter original, om du fattar vad jag menar, så blir det bättre snögenomsläpp, dock ingen skillnad på greppet, men ett enkelt ock framförallt billigt alternativ.
 

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Feethookers har ganska nyligen gjort en riktigt fin "betterboard" till IQ med större hål än den tidigare modellen de hade. Har själv nyligen beställt ett set.

dom där såg ju inte helt fel ut :) vad fick du ge för dom ? :)

Siralopne

Vet flera som kapat bort runt förstärkningen som sitter original, om du fattar vad jag menar, så blir det bättre snögenomsläpp, dock ingen skillnad på greppet, men ett enkelt ock framförallt billigt alternativ.
och fotsteget blev inte försvagat eller nått ? :)
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
och fotsteget blev inte försvagat eller nått ? :)[/QUOTE]

Det kan jag inte lova dock! Men så specielt mycket borde det inte bli försvagat, då det dessutom sitter
Förstärkning!

Förstod du hur jag menade vars man skulle kapa?
 

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
jo jag har sett de på ett annat forum men de känns som man skulle ha kollat priset på den där Feethookers modellen först :)
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Kontaktade dem via mail och betalar via paypal.
Jo de fungerar ju på samma sätt som typ "betterboards" så du måste kapa hål i fotstegen.
 

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
okej får se om man ska beställa ett par såna inför vintern :)

När beställde du dina ? tog de lång tid att få hem dom eller har du inte fått dom än ? :)
 
Last edited:

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
okej får se om man ska beställa ett par såna inför vintern :)

När beställde du dina ? tog de lång tid att få hem dom eller har du inte fått dom än ? :)
Beställde mina nu i veckan, skulle in på pulverlack den här veckan och skickas nästa vecka :)
 

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
okej jag blev väldigt sugen att beställa faktiskt :p får se hur de går med mina pengar från speedtech burken som jag sålde bussgods verkar ha rackla till de så vill ha dom innan jag beställer :) visst sa du att de blev drygt 1200kr (200 dollar) med frakt och pulver lack ? :)
 

procep

Välkänd medlem
30 jul 2010
346
0
16
Tja thim! Har du inte fått pengarna från bussgods ännu? Kan jag göra något härifrån? Tänkte eftersom jag betalade kontant till autoexperten (ombudet), så borde du fått dem för länge sen...
 

Thimwikström

Välkänd medlem
17 aug 2012
614
0
16
Byske
Jo jag har fick in dom i går hade bara missat de :p de tog bussfrakt 11 dagar från att du hämtade ut de tills jag fick dom .. hoppas aldrig de blir sådär igen nu, de har ju alltid gått smidigt tidigare men pengarna kom ju till slut de är ju huvudsaken :)