Min bil tråden

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Ja följer med, så lämnar jag in min pump hos Mynä i samma veva!
Nu ska du få höra. Jag var igår morse och hämtade ett fat med diesel och kanske blir det ett fat till nu till helgen.
Men, om någon månad börjar de sälja med vinterkvalitet och då tänkter jag åka med en kubikstank på en gång istället. Ska jag pm:a då? Och då får jag plats med en extra kubikstank också(din).;)
 

Laaf

Välkänd medlem
25 jan 2010
344
0
16
Närpes, Finland
Nu ska du få höra. Jag var igår morse och hämtade ett fat med diesel och kanske blir det ett fat till nu till helgen.
Men, om någon månad börjar de sälja med vinterkvalitet och då tänkter jag åka med en kubikstank på en gång istället. Ska jag pm:a då? Och då får jag plats med en extra kubikstank också(din).;)
LÅT VÅR FINSKA DIESEL VA VITUN PERSEREIKÄ!
 

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Det är ju brännolja dom är och hämtar.. Röddiesel = Brännolja got damit :D Kör man på det i dieselbilen i Finland och åker fast blir det dyrt :S
 

MikesterM

Medlem
7 sept 2010
36
0
1
Härnösand
Det är ju brännolja dom är och hämtar.. Röddiesel = Brännolja got damit :D Kör man på det i dieselbilen i Finland och åker fast blir det dyrt :S
Längre upp:
Så att alla vet det, det kanske lät på mitt förra inlägg som att jag skulle tanka bilen med röddiesel från Finland. Det ska jag inte, dels är min bil en bensinare och dels är det olagligt. Jag menade att jag skulle använda dieseln till traktorn så klart.
Han kan ju vara ironisk dock :)
 

MikesterM

Medlem
7 sept 2010
36
0
1
Härnösand
Har inte hunnit med att knäppa kort på skotern än, men är kommer bilen iaf :)

Volvo S60 T5
Utrustad med allt så som RTI Navi, tfn, Dolby Surround osv osv
19" Advanti

Att göra:
Byta grill, Steg 3, 20" och Xenokonv.

DSC00053.jpg
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
jag vill också ha diesel ju, men så förb..... långt :(
fast man ska väl uppöver nånting i vinter för prenumerant träffen iofs.

vad får ni betala för röddieseln?
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Prenumerant-träff? Har jag missat nåt?
Nej, det är inte officiellt än då inget är helt klart men att prenumerant träffen kommer att hållas på olika ställen varje år var uttalat redan ifjol.

kan väl släppa en teaser iaf... först och främst kommer vi planera och organisera bättre då vi lärt oss av misstagen sen i vintras.
i år lutar det norrut...
 

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
48
Luleå
Drömvagnen :hello:

Får själv hålla till godo med snikvariant:
A6 Avant Quattro 2,5 TDI -03

Dessutom ägare till:
Volvo Amazon 121 -65 (reservdelsbil i risigt bruksskick)
Volvo Amazon 121 -66 (*under renovering, helrenoverad motor & ny lack)

*tagit åt helvette för många år. Skämmes tamefan.