Min bil tråden

Trapper 602 (503)

Välkänd medlem
23 apr 2009
1.288
1
16
28
Haparanda Kommun
Har fått en bil att meka i och pyssla och fixa i av min mormor och hennes gubbe, Golf CL ´75, fick den att fungera från att kolvarna fastnat och lagat den trasiga och rostade startmotorn, och rengjort förgasaren, bytt däcken.
Den är så förbannat rostig men det bryr inte jag mig om, fin inredning sedan ny och all el fungerar förutom vindrute torkarna pga av ett relä. Och den är enögd då nån jävel skulle ploga och tröck in framskärmen lite med traktor på vänster sida.
Tycker det är roligt att meka i bilar och pyssla i motorer, ska använda den här bilen och se om det går göra om en vanlig Golf till en "snöskoter" och sedan flytta över grejorna till en annan Golf i bättre skick om försöket lyckas. Ska kanske göra en projekt tråd om denna, då det är ett stort projekt, större än mina skoter renoveringar (enligt mig iaf).
Har dock ingen bild på min lilla Blåa-Faran men, ska försöka få fram bild ;)
Tror nog att jag glömt att uppdatera, har en ´83:as Golf Diesel nu, lite elektroniska problem nu, men inget jag inte kan fixa, bara att dra lös kablarna och rengöra dem, samt byta reläna och säkringar. Ska sätta nytt avgassystem, byta bromsar samt stötdämpare runt om. Sen är den i topp trim :D