Mest meingslösa prylen man kan köpa till skotern

meningslösaste prylen du kan köpa skotern?


  • Totalt antal som röstat
    280

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
måste ju vara en SLUTBURK som skriker och för oväsen. det verkar inte som de som sitter på skotrarna med ovan nämnda förstår vad vi andra medresenärer/åkare menar,

jag menar, det är en VISS skillnad på ett överdrivet bröl helt utan effektökning, snarare tvärtom, än ett tystare och vassare ljud som faktiskt låter fint och ger effekt, t ex ett komplett märkessystem av typ känt märke. låter vasst och inte så mkt. då menar jag inte VÄRSTINGSYSTEM MED STINGERS EL LIKNANDE.

Vill totalt DISSA allt som har med högljudda slutburkar att göra, de förstör bara för skoteråkare i form att man stör oss som åker med, och folk som bor i närheten (eller flera km ifrån) när dessa ska BRÖÖÖLA runt.

Jag ser gärna att även ni bed dessa okristet onödiga prylarna svarar på detta.

tack
 

maqqe17

Välkänd medlem
18 aug 2008
492
1
16
Skellefte
Jag håller helt med fredguy!
Folk stör sig nog mycket på skotrar för att dom låter för mycket som det är! Och om folk dessutom sätter på dessa slutburkar för att dom ska låta ÄNNU mer är det ju som att be om ett skoterförbud i sverige!
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
min skoter låter högt och skönt.och det tänker jag inte ändra på.

en viss effektökning gav det också.
turbon gav runt 80-90hästar och ytterligare 10-20 med ljuddämparen som sitter på.
varför?
jo för att den tysta burken från mcx går det inte att ta ut mer än 210hästar på sin höjd.
med en dämpare med mindre mottryck kan man i mitt fall ta ut 225hästar på papper.
personligen tycker jag inte den låter jättehögt.men polarn tycker den låter högt.
 

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
turbon fungerar ju som en rätt effektiv ljuddämpare, kan tänka mig att den låter rätt vasst.

är det effekt i förhållande till ljudet så är det väl lite mer förlåtande,
mitt argument är alla dessa originalmaskiner som smackar på SKRIIIK bröööl burkar och sedan åker omkring och inbillar sig att grejorna går stenhårt!

det är ju inte vettigt.

min skoter låter högt och skönt.och det tänker jag inte ändra på.

personligen tycker jag inte den låter jättehögt.men polarn tycker den låter högt.
Det är precis detta jag också menar, de som kör dem uppfattar inte ljudet, har själv erfarenhet av en kompis rev 800 med en vansinnesburk. trots detta endast 128häst, de sade tom att burken tog nån häst, men envishet låter burken fortfarande vara på!

mvh
 

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
instämmer helt med föregående talare, gillar inte heller när det låter mer än det går. Om man inte får mer effekt av slutburken så är det ju lika bra att ta bort den, det enda som händer är ju att fler personer (och skoterhatare) blir irriterade.

Eller så kan man se det så här:
När man kör så bör man ta hänsyn till att personer i omgivningen kan bli irriterade på skoteråkare som beter sig illa. För min del så betyder det att när jag möter skidåkare m fl så saktar man ner och tar det allmänt lugnt så att de absolut inte blir störda. Med en effektdämpare som låter ännu mer så blir det ännu mer besvärligt att inte irritera icke-skoteråkare som man stöter på.

Nu tycker väl säkert flera på forumet att de man möter får skylla sig själva om de blir irriterade bara för att man möter dem, och att det är för jävligt att man måste visa extra mycket hänsyn eftersom alla har samma rätt bla bla
men problemet är att den fria skoteråkningen sticker i ögonen på så många personer (miljöpartister, swix-älskare, renägare, markägare, och övriga vän-av-ordning m fl. T o m skoteråkare a la touring/pimpelfiske-klubben). om alla dessa lyckas organisera sig blir det garanterat mindre fri skoteråkning än det är nu.
 

Phazer07

Medlem
24 nov 2008
8
0
1
Tycker att det mesta redan sagt i denna fråga, att byta till en annan slutburk för ljudets skull tyder enbart på minderhetskomplex och viljan att synas (höras)!
 

Joint__

Välkänd medlem
8 aug 2008
656
2
18
Umeå
det känns som man har 200hk(ljudmässigt) om man kör med slutburk, och det är jätte tråkigt att köra utan
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Fint väder och bra före men ett störande ljud. http://www.youtube.com/watch?v=JV3H-XDflwY
Jag tror det är nått som går över med tiden, ja har själv haft oljudsburk på min F6 för några år sedan men det har som sagt gått över.
Det är inga brudar i skogen som blir imponerade av ljudet, Och de som sitter å solar i någon driva vet inte varför maskinen låter så högt och kommer bara tycka det var störande. Så ja tycker inte det så CooolT
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Fint väder och bra före men ett störande ljud. http://www.youtube.com/watch?v=JV3H-XDflwY
Jag tror det är nått som går över med tiden, ja har själv haft oljudsburk på min F6 för några år sedan men det har som sagt gått över.
Det är inga brudar i skogen som blir imponerade av ljudet, Och de som sitter å solar i någon driva vet inte varför maskinen låter så högt och kommer bara tycka det var störande. Så ja tycker inte det så CooolT



Räknas det inte om man själv gillar ljudet? Skulle jag ha en slutburk så skulle det vara för att jag själv gillar ljudet, ingen annan...


Btw, jag kör med orginal..
 

xcOOb

Välkänd medlem
25 feb 2007
1.032
1
16
Gävle
www.skogenracing.com
men orka skriva en sån här tråd.. förstå hur de skulle bli på alla bilforum om de skulle va gnäll på avgassystem som de är här på trimpipor o burkar..
 

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
jo du har en poäng, men då kan du ju kolla på andra trådar istället då, och för den delen, du ansträngde ju dig att svara i den :hmmmm2: så jag lyckades väl lite ändå då.;)

vad gäller bilar så är det ju inte det som är frågan. men vill du ha mina åsikter om alla volvo 740, bmw 316, 318 och 320 och dylika bilar ungdomar och "fjortistjejer" av nån märklig anledning tycker är häftiga som glider omkring med japsdämpare och hemmabygt avgas som nästan släpar i backen så kan jag ju skriva en om det med! fast på off topic då såklart.

ha de bra
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Fint väder och bra före men ett störande ljud. http://www.youtube.com/watch?v=JV3H-XDflwY
Jag tror det är nått som går över med tiden, ja har själv haft oljudsburk på min F6 för några år sedan men det har som sagt gått över.
Det är inga brudar i skogen som blir imponerade av ljudet, Och de som sitter å solar i någon driva vet inte varför maskinen låter så högt och kommer bara tycka det var störande. Så ja tycker inte det så CooolT
Fick ont i huvudet efter 1 minut av det där. Jag förstår absolut inte vad skiten ska va bra för. Penisförlängare?
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Nej, dessa oljudsburkar är fan inte en trevlig företeelse.
Problemet är ju att om man påpekar detta för personerna i fråga som har dem, så blir det irriterade, och tänker att nu *****r ska jag ha kvar den och gasa ännu mer.

En maskin med slutburk, låter inte särskilt trevligt, däremot en maskin med ett helt märkessystem är en helt annan femma.
Men burkarna, som med enda uppgift är att låta högre är hemsk!
Brölar och skrikar nåt så fruktansvärt..

Säljstopp borde införas!
 

sallex13

Välkänd medlem
7 okt 2008
202
0
16
31
njurunda
måste ju vara en SLUTBURK som skriker och för oväsen. det verkar inte som de som sitter på skotrarna med ovan nämnda förstår vad vi andra medresenärer/åkare menar,

jag menar, det är en VISS skillnad på ett överdrivet bröl helt utan effektökning, snarare tvärtom, än ett tystare och vassare ljud som faktiskt låter fint och ger effekt, t ex ett komplett märkessystem av typ känt märke. låter vasst och inte så mkt. då menar jag inte VÄRSTINGSYSTEM MED STINGERS EL LIKNANDE.

Vill totalt DISSA allt som har med högljudda slutburkar att göra, de förstör bara för skoteråkare i form att man stör oss som åker med, och folk som bor i närheten (eller flera km ifrån) när dessa ska BRÖÖÖLA runt.

Jag ser gärna att även ni bed dessa okristet onödiga prylarna svarar på detta.

hahahah hitta ett kompett system med pipa och burk du som låter mindere än vad det gör med bara en slutburk! good luck!!!
då haru aldrig hört en skoter med pipa/pipor förut. tkr du att det låter höggt med slutburk, då klarar du inte av att höra när man kör med pipa/pipor
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
haha, sallex din ***** sopa...

Tänkte skriva något elakt och fyndigt här, men jag överlåter det till trådskaparen ;)
 

sallex13

Välkänd medlem
7 okt 2008
202
0
16
31
njurunda
haha, sallex din ***** sopa...

Tänkte skriva något elakt och fyndigt här, men jag överlåter det till trådskaparen ;)
har testat ett 10 tal olika pipor. fiins inte en ***** pipa som låter mindre än vad det gör med bara en slutburk xd