Mesh runt luftfiltret ? bra el. anus?

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Köpte lite Mesh av herr Metso här på forumet, Satt och spekulerade med en polare om vi skulle ta och sy typ en strumpa och trä över hans skummfilter, för att inte de ska sätta igen med snö. Minns att på min gamla Doo 800 Pro satt det Mesh liknande påsar över Kick Ass filtren.
Men frågan är om Meshen påverkar lufttillförseln , Det känns aningen tungt att dra/blåsa luft genom det. Kanske bara är att bestycka ner lite? Om det ens påverkar så mycket att det behövs. Någon som har testat?
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Jag har tänkt köpa strumpor utav honom och trä på mina Uni-filter för att förhindra att dom isar igen så jäkligt..

Tror inte det ska bli några problem öht.
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Har en kompis som fick lite mesh av mej och det använder han på huv samt till luftfilter..Går kanonbra
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
Tror inte de ska vara några som helst problem att använda det..med tanke på att du har en storlek av typ 75mm i diameter på insuget och hela filtrer är minst lika stort men HYFSAT mkt längre så fyller du ut den diametern ganska fort med bara storleken av filtret så att meshen förhindrar luft gör nog inget..den ska strypa J******t mkt för att de ska märkas
 

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Jo jag tänkte till lite och det går nog mycke trögre genom själva filtret än Meshen Så det ska nog gå hur bra som helst,,som ni skriver.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Dom unifilter som säljs i dag har ju redan ett urslags filter,,,,Det röda tar man ju lös och slår bort snö dom sitter ju som strumpor redan!! ...Vill du ha ännu ett skydd eller har du gamla sorten filter?
På kompisaren tc 900 som jag vässat har vi tillfälligt Unifilter men dom är portade,,dvs innerskummet är perforerat,,,ghjor massor afv stooora hål,,,,så det är bara detv röda yttergrovskummet som håller snön borta,,,,,Dom ska ersättas med org moddad luftburk så fort man betstyckat in motorn,,Det är behändigt att ha lösa filter under inställnings fasaen ivf,,,,,

Bäst av allt är att kasta bort sina skumfilter och köra bara egentillverkad stooooor strumpa av av lämpligt mtri ,,.. Dessa skumfilter man köper är gjorda lika mycket för quaddar o crossar så dom är igenligen för tät ska klara grusåka ,,,,,,,så ytterligare tyg utan på är ännu mer kattastrof om man är rädd om efrfekt och bränsleförbrukning,,,bestyckningen blir ju tvärsur med filter om man inte bestyckar ner,,!!

En skoter behöver igentligen ingen filtrering alls den går i för rena förhållanden för att behöva filter,,

Tänk snö bort bara,,,,,,,

Stålnätskorg ihoplödd som håller ut mechtygpåse skulle vara minsta effktförlusten näst efter org luftburk,,,,,,,Filter = ush bort :heh:
 

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Dom unifilter som säljs i dag har ju redan ett urslags filter,,,,Det röda tar man ju lös och slår bort snö dom sitter ju som strumpor redan!! ...Vill du ha ännu ett skydd eller har du gamla sorten filter?
På kompisaren tc 900 som jag vässat har vi tillfälligt Unifilter men dom är portade,,dvs innerskummet är perforerat,,,ghjor massor afv stooora hål,,,,så det är bara detv röda yttergrovskummet som håller snön borta,,,,,Dom ska ersättas med org moddad luftburk så fort man betstyckat in motorn,,Det är behändigt att ha lösa filter under inställnings fasaen ivf,,,,,

Bäst av allt är att kasta bort sina skumfilter och köra bara egentillverkad stooooor strumpa av av lämpligt mtri ,,.. Dessa skumfilter man köper är gjorda lika mycket för quaddar o crossar så dom är igenligen för tät ska klara grusåka ,,,,,,,så ytterligare tyg utan på är ännu mer kattastrof om man är rädd om efrfekt och bränsleförbrukning,,,bestyckningen blir ju tvärsur med filter om man inte bestyckar ner,,!!

En skoter behöver igentligen ingen filtrering alls den går i för rena förhållanden för att behöva filter,,

Tänk snö bort bara,,,,,,,

Stålnätskorg ihoplödd som håller ut mechtygpåse skulle vara minsta effktförlusten näst efter org luftburk,,,,,,,Filter = ush bort :heh:
Aha.. Polaren hade tänkt köra med UNI filtren som PE Performance säljer, de är nog bara ett lager på dem. I sitt special bygge bara för att slippa en burk, men det kanske blir bäst att bara bygga en Mesh påse då , och skita i filterna. Så här ser den ut hehe
 

Återfallet

Välkänd medlem
6 sept 2008
828
1
16
61
kiruna
Aha.. Polaren hade tänkt köra med UNI filtren som PE Performance säljer, de är nog bara ett lager på dem. I sitt special bygge bara för att slippa en burk, men det kanske blir bäst att bara bygga en Mesh påse då , och skita i filterna. Så här ser den ut hehe
Hahaa, en Rush... :becky:
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Aha.. Polaren hade tänkt köra med UNI filtren som PE Performance säljer, de är nog bara ett lager på dem. I sitt special bygge bara för att slippa en burk, men det kanske blir bäst att bara bygga en Mesh påse då , och skita i filterna. Så här ser den ut hehe
Jag har aldrig sett något liknande!

Kul ide måste jag säga.
 

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Jo ruggit impad att han satte kapen i en fullt fungerande Ultra.
Bli tufft att testköra den sen:cool:
 

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Når man ner med fötterna till fotpinnarna på dendär?
Joo om man är 185cm har man 10cm glapp till och med. Men vinglig finns det risk för ja..men den är 8cm bredare än min RS. Tror att tyngdpunkten med förare är rätt hög.