Mattlängd Cobra?

ViktorL

Välkänd medlem
14 dec 2011
204
1
16
Överkalix
Tjena!

Två snabba frågor:
*Vad är det för mått på mattan till en Lynx Cobra Tourung -93?

* Om det finns går det att sätta på 44mm kammar eller ? :confused:
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
* gissar på 320 cm (osäker så ta det för vad det är)

* Nej en 44:a kräver en hel del moddande innan den passar...
 

WestinMX

Välkänd medlem
6 jul 2010
858
0
16
Skutskär, Sweden, Sweden
Som jag svarade i ditt PM.

Tjena!

Jag undrar om det är original bredden på din boggie?

För jag har nämligen en Lynx cobra touring -92 och funderar på att förlänga och stoppa på en matta med större kammar

Mvh Viktor
hejsan!

På min Cobra Enduro sitter det 380mm matta original. Nu är den utbytt till en 365cm lång, 380mm bred matta med 38mm kammar, då var jag även tvungen att byta ner till 8 kuggs drivhjul.

Hur mycket vill du förlänga?
sitter det originalmatta så är den 332cm lång och Grand touring har 400mm bred matta!

Då finns det ett lite mer ekonomiskt sätt att förlänga din skoter på, nämligen följande:

Ett smart drag vore att köpa matta från Renegade som har 406mm bred och 345cm lång matta med oftast 32mm kammar org vilket nog är max vad din skoter tillåter i form av plats i tunnel.
Du slipper nog även förlängningsplåtar till boggien, skulle tro att det räcker bra med en offsetaxel eller större vändhjul.

Renegademattan är även billigare just för att de är 40,6cm breda eftersom de flesta skotrar har bandbredd på 38cm.

Mvh, Erik.
 

vesterberg_

Aktiv medlem
2 feb 2011
76
0
6
bredden på mattan är 38mm och längden är 320, det går att lägga dit en 38as matta men då måste du byta drivhjul och sänka bogging 1-2 cm.