Mattbyte Polaris iq 600 H.O 2007

jobban6

Välkänd medlem
23 okt 2010
128
0
6
Piteå
Hej, jag undrar vilken matta som passar på min polaris IQ 600 07, det ska vara 44 mm kamhöjd. Och om jag sätter på denna matta kommer jag behöva drev ner den då? och hur mycket?

måste jag dreva ner på det stora eller lilla drevet? och måste jag byta kedja då? ORginal drevning är ju
23/39

detta är mitt första mattbyte så jag tänkte fråga efter lite expertis hjälp från er på forumet!

Tack på förhand!

EDIT: Passar Camoplast backcountry 38x307x44 delning 2,52"?
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Den mattan funkar men finns i olika verisioner.
Du har 4 hjuls inre drivning, kika på dina drivhjul så ser du att det måste finnas motsvarande på mattan du köper.
Du måste inte dreva ner men det är en fördel.
Vet inte vad dreven kostar men du kan ju byta båda dreven så att kedjan passar.
Det kanske förresten ändå är dax för ett kedjebyte, hur långt har den gått?
 

jobban6

Välkänd medlem
23 okt 2010
128
0
6
Piteå
Okej då förstår jag, har en till fråga också om denna skoter. Hastighetsmätaren går upp och ner i hastighet hela tiden då den står på tomgång, det är när den är inställd på digitala siffror. Är detta normalt eller är det nå fel på den?
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Okej då förstår jag, har en till fråga också om denna skoter. Hastighetsmätaren går upp och ner i hastighet hela tiden då den står på tomgång, det är när den är inställd på digitala siffror. Är detta normalt eller är det nå fel på den?
Är det inte varvräknaren då?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Ang. Hastighetesmätaren, kolla så kontakterna ser ok ut. Lite kontaktsprej m.m. kan lösa mkt. Låter som att det kan vara nå sorts jordfel.
När det kommer till fordon är det fan nästan alltid jordfel, och det uppstår i regel alltid p.g.a. dålig kontakt... Så kolla det först =)