Matta 365. Vars?

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Vars i hela världen hittar man en 38x365 med 51mm kammar? Utan att den ska kosta multum. Enda jag hittar är 44,4 kammars matta.

Tips?

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Om den inte måste vara helt ny så kan du ringa å höra på olika skoterskrotar. Jag köpte en nästan helt ny matta för 3500kr å då hade den gått 50 mil i lössnö å hade inte många märken på sig över huvudtaget.

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
365 är en konstig matt längd typ som 358, verkar ju inte finnas eftermarknads mattor i den längden som camoplast osv. Tycker de är konsigt:S

En kompis som har en viper mtn körde sönder sin matta i våras och försökte få tag i en ny men inte, så då ringde han till yamaha center i luleå och dom skulle ha 9k för mattan alkltså, lite väl mkt tyckte han när ändå inte orginal mattan är den bästa precis. Så han köpte en camoplast challenger 384 och förlängde och fick lös allt de för 7745kr som är grymt bra pris.

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
borde väll gå rätt bra med dom nya som är 371 långa, fast då åker man kanske på byta drivhjul.

jag är också på jakt efter en 38x365x51

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Nja, 365 är ju inte en konstig mattlängd. Dom används ju på dom flesta lite längre maskiner. Däremot är 358 lite ovanlig mattlngd men den är på fram match den oxå.
Sant, de vet jag också. Men menar bara att just 365/144" verkar att vara en svår matta att få tag på utan att köpa orginal, eller har jag fel?

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Sant, de vet jag också. Men menar bara att just 365/144" verkar att vara en svår matta att få tag på utan att köpa orginal, eller har jag fel?
Okej :) Jag hade tur som hittade min matta. 44mm kammar och Freeride X mönster :) Han som ägde skoterskrotens fru hade haft den på sin summit :) Han sa dan efter när ja ringed han igen att de va tur att jag hade sagt att jag skulle ha den då de hade ringt 10 pers till just efter att jag hade paxat den å alla skulle ha den :p

frågade även om han hade en med högre kammar men dom han hade fått in hade försvunnit nästan direkt :p

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Okej :) Jag hade tur som hittade min matta. 44mm kammar och Freeride X mönster :) Han som ägde skoterskrotens fru hade haft den på sin summit :) Han sa dan efter när ja ringed han igen att de va tur att jag hade sagt att jag skulle ha den då de hade ringt 10 pers till just efter att jag hade paxat den å alla skulle ha den :p

frågade även om han hade en med högre kammar men dom han hade fått in hade försvunnit nästan direkt :p
Hehehe snacka om tur man kan ha :D

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Ni som kör med 44 kammar, hur funkar det på led? Ja har 38 idag (cross over mönster) på min xtx. Nu är man lite sugen att uppgradera till 44(back country)... tycker 38:an är lite klen i pudersnö.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Har inte haft över 32mm på mina egna skotrar hittills (om vi räknar bort matta som satt på MCat´en när jag köpte den men den va helslut) men har kört ganska mkt med maskiner med 44+ kammar både i lössnö å på led och kan säga att så länge leden inte är stenhård så kammarna kan gräva ner sig lite i snön å få fäste så är de grymt grepp i dom. Gillade bäst kusinen gamla Ranger mountain med 51mm kammar när vi va uppe i fjällen å lederna va lite lösa så den greppade perfekt. man kunde komma 80 på leden och trycka in fullt å den lätta direkt på skidorna nåra decimeter.

Däremot så om leden är hård och isig vill jag inte har mer än 32 då man bara spinner å sladdar hela tiden då. Mattan mår ju inte så bra av att spinna hela tiden hlr så..