haha skåne... men dom syftar nog på att sverige ligger i norden, och inte vad som ligger i norr i sverigeJag gillar att området ligger i Skåne men ändå kallar dem sig "nordic".
haha skåne... men dom syftar nog på att sverige ligger i norden, och inte vad som ligger i norr i sverigeJag gillar att området ligger i Skåne men ändå kallar dem sig "nordic".
har dom skärpt sig nu då? åkte i östra nordic area i januari för 2 år sen och grymma skulle jag inte kalla dom. breda visst, men inte välsladdade.haha skåne... men dom syftar nog på att sverige ligger i norden, och inte vad som ligger i norr i sverigeskitsamma, grymma leder som körs med pistmaskin till största del så det är en riktig motorväg
Borde inte Kraftbolagen se fördelar av om det fanns fina leder i kraftledningsgatorna, skulle ju underlätta deras servicearbeten rätt mycket.Från Åre till treriksröset = halva sverige typ
Leden du pratar om kommer kosta MASSOR med pengar!
Inte omöjligt men vi måste först fixa finansiering.
ja beror ju på vart man är förstås, olika skoterklubbar som sköter olika sträckor så det är ju varierande skötsel såklart, mellan älvdalen och lillhärdal är den helt ok, mellan líllhärdal och lövnäsvallen är den suverän, sen från lövnäsvallen till lofsdalen funäsdalen är den också riktigt bra. nu har jag inte åkt där sen vi flyttade därifrån för ca 3 år sen iofs så nu kanske dom är skitkassa... vet inte om dom har fått mer pengarhar dom skärpt sig nu då? åkte i östra nordic area i januari för 2 år sen och grymma skulle jag inte kalla dom. breda visst, men inte välsladdade.
har hört att pengarna tog slut men man har kanske hittat nya?
Jo men frågan är ju om det är sådan efterfrågan på långtouring? Som jag skrev i mitt andra inlägg "är det inte hela tjusningen att leta sig fram på alla leder som finns?"Gtx.se.1200: nja, lite både och vad jag förstod, intervjuade Jan-Erik ett tag innan han dog, det fanns planer på att få till ett slags stomnät.
Erikxson: visst, men det finns nog många som gillar att åka på långtouring även om inte just du eller dina polare gör det.
själv gillar jag alltibland kort o intensivt ledsmisk, ibland långstyrningar, ibland friåkning itajt skogsterräng o ibland öppna fjällvidder.
där har vi det :embarrest:Erikxxson : Tror det är en generationsfråga till viss del, nyss kommit hem från en 100mila tripp o vi stötte på ett antal gäng i 40års åldern som var ute på längre resor,60-120mil, men inga yngre, dom passera vi när dom lekte i nån ravin med periskop på huvudet ;-)