Magnapull re 850

Funnis

Medlem
14 mar 2015
13
1
3
Umeå
Magnapullen slutade fungera idag när jag var ute och åkte, sen fungerade den när den stått ett tag, fler som har haft samma problem?
 

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.366
163
63
Offerdal, Jämtland
Är det garanti kvar på maskinen så lämna in den. Jag har bytt magnapull 2 ggr på min summit 850 på garanti. Den första hade det blivit slarvsylta av och den andra betedde sig som din efter typ 20 mil. Tydligen är det något med fettet i dem, fel typ eller liknande.

Alternativ 2 är ju att riva ur den och rengöra den från det dåliga fettet.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Klistrade på aluminiumtape på min - 19 direkt jag hämat hem den. Inte haft ett enda bekymmer med den på 200mil. Lite extra värmeskydd verkar inte skada.
 

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.366
163
63
Offerdal, Jämtland
Klistrade på aluminiumtape på min - 19 direkt jag hämat hem den. Inte haft ett enda bekymmer med den på 200mil. Lite extra värmeskydd verkar inte skada.
Jag gjorde också det med min senaste bara "för säkerhets skull". Ganska irriterande när man inte kan få igång den på fjället. Det är ju iofs inga problem att dra igång via primären men att sätta dit variatorskyddet är lagomt kul när motorn är igång. Det är ju krångligt utan att det snurrar förfullt...