Magnapull på rotax 800

Nissepisse666

Välkänd medlem
5 jul 2011
239
1
18
-
Hej!

Min magnull paja idag..fick tag i en beg. hos en polare..vad är det för metallring som var med? Har ingen sån som sitter på nu vad jag vet!?


 
W

wettrob

Kan tillägga att det IamFredrik skrev på sida 4 var rent bullshit, han hade inte ens öppnat magnapullen.
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Dendär metallringen sitter monterad på motorblocket på samma sida som magnapullen och svänghjulet sitter på.
 

Nissepisse666

Välkänd medlem
5 jul 2011
239
1
18
-
Dendär metallringen sitter monterad på motorblocket på samma sida som magnapullen och svänghjulet sitter på.
Fick se det när jag satte dit den! =) Hoppas det funkar lite längre nu..köpte ju en ny klacksats förra året..kanske va nå fel på hela magnapullen..
 

Nissepisse666

Välkänd medlem
5 jul 2011
239
1
18
-
Vad tror ni om man tar sån där avgastejp å sätter på plastlocket till magnapullen? Borde inte det skydda mot värmen? Är ju så j£$£€$ drygt att jag inte kan dra igång den när den är varm!
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Funkade perfekt när den var varm, är ljuddämpningsplatta från biltema art nr: 36-9214. Står att den ska tåla -30 till +120 samt dämpa ljud och värme, är folie som reflekterar värme på utsidan.
 
W

wettrob

Eller så gör du den enklaste lösningen, hör med tords motorservice om en alu klack från 100 sdi motorn så kommer den troligen aldrig mer slinta.
Tror den kostade 180kr om jag minns rätt.
 

jespan

Välkänd medlem
5 dec 2009
214
0
16
någon som vet om alu klacken från summit 1000 passar på en rotax 670 97? som ser lika ut på sprängskisserna!
 

stagesix

Medlem
7 dec 2009
13
0
1
Tyresö
Tjenare
Väcker gammal tråd.
Fick symptomen att de släpper när den är varm
Köpte ett nytt kit från skoterdelen och kört kanske 10mil.
Ser redan nu att det har slitits på plast klacken.
En sådan här löser problemet.

http://shop.westbergsmaskinrep.se/aluminiumklack-brp/109-0

Men förstår inte riktigt varför de skulle hjälpa att sätta brickor på korgen då det inte är på den ledden de slits?



Skulle alltså behövas en högre klack, eller tänker jag fel?