mach z

H

HMM

jooo.. beror nog mer på föraren än på skotern.. så en yber n00b på en mxz 440x kör nog vem som hellst ifrån.
 

Json

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
Den dagen en Artic håller ihop nog länge för att dra en Ski-Doo kommer aldrig.
 

Json

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
svar till keso:Jag tror att det beror på vem som kör skotrarna."Mopeder är lätta,motorcyklar är tunga.
 

Yamahapojkn

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
Arjeplog Sverige
Jag har en Viper Er och det e inte så många som hinner med mig på leden
Även fast dom har en Mxz 440 eller nått cross liknande.
Så alla ni som säger att det är bara skotern
som gör jobbet så har ni fel.
Föraren har stor roll idet hela.
 
M

Micke P

Inte då min -97a iallfall, det gör bara styvt 180 efter mätarn, då har jag iof sig en 32mm matta, men till vintern så ska jag bestycka ner den samt förse den med v-force reeds, så får man se om det blir mer liv i spisen!
 
S

ski-doo

ja mach z är nog den snabbaste -97 är nog lite tamare än dom nyare -99 -00
 

renegade

Prospect sledder
1 jan 2000
4
0
0
Ja, visst är vikten viktigt...det håller jag med om, men en sak är ju lite lustigt...enligt papper så väger en Mach Z ca. 256 kg, kanske lite beroende på årsm. dvs flera kg. tyngre än vad Tundern uppges väga. ÄNDÅ så kan jag garantera att en Mach Z är betydligt snabbare än en Tundercat 1000 de första hundra metrarna om båda är i originalutförande. Det skiljer faktiskt 200 kubik, dessutom så är även SRX:n snabbare också, åtminstone på de tävlingar och tester som jag sett...!
 
M

Mach_1

Det var nästan rätt.... det är -99:ans Mach Z som är snabbast
 

Hoblin

Medlem
1 jan 2000
32
0
1
Meeen e ni lurade på riktigt eller? Dom som inte har råd att byta bort sina gamla blyhärkar ( machz) kan ju studsa fram på leden! sen kan jag ju säga att en gammal skidoo härk kan inte hänga på t-kissen.
sedan kan man ju undra hur ni kör skoter? toppfarten e ju ganska oviktig. jag har dock ingen thunder men kan erkänna att jag blir fetpiskad på sjö! den ända skotern som möjligen har en chans mot thundern är zr900!

så är det grabbar, nu kan ni fara hem till era maskiner som ni har glorifierat så otroligt mycket.

mvh Desi
 
V

va!"

hoblin! tror du verkligen det! säg en t-kisse som kört 200kmh orginal! och jag ska personligen kyssa dig i armhålan för du kommer aldrig att komma på en som gått 200kmh kanske efter mätarn men aldrig efter radar! =P
 

Hoblin

Medlem
1 jan 2000
32
0
1
Men ni är så lurade så, spelar ingen roll vad ni säger. 172 hästar säger allt. framförallt när vikten är lägre än en skidoohärk. sedan kan man säga så här, det är 70 gräns i sverige....lol

allvarligt talat det är roligare med lite drag i botten än hög toppfart. får man bara fäste så har thundern högst nm.

Hoblin
 
H

hahe

men jävlar nä jag kom med rx1 med bender kit
330hk
då feta!! Då kör jag om je på 3000varv
då slutar den aldrig att mata effect!!
 

Haggla

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
sTRÖMSUND
Jag är en skidoo fantast men här i sverige o alla tester som gjorts så är Thundercat 900 -94 den snabbaste som tillverkats orginal sen att många gjort modifieringar o kört är en annan sak.