Mach z 800 på vatten?

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Tjenare, ska nämligen testa att köra med mach z:an på vatten, men är lite orolig hur den går eftersom den är ganska tung, tror ni man sänker den direkt? tror ju inte att det går att göra "Vändningar" på vatten med den, så vad tror ni?
 

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
16
Bjästa/ Örnsköldsvik
Har kört min Mach 1 på vatten, förvisso kortare bitar. Men går det gör det.
Du har ju mer krut under huven så det ska ju inte vara något problem för din del. ;)
 

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Har kört min Mach 1 på vatten, förvisso kortare bitar. Men går det gör det.
Du har ju mer krut under huven så det ska ju inte vara något problem för din del. ;)
haha okej =) hur for körde du ungefär? tänkte om man måste köra ganska fort och bara köra rakt! typ som att bara korsa en flod eller om det går typ att köra lite saktare och svänga och sånt x) suger på förklara...:cool:
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
nog ska de väl gå å köra saktare.... du känner ju om den sjunker=) men tror nog att de ska gå å svänga... bara testa..sänker du så sänker du:p ett råd då är att köra nånstans där de är grunt..
 

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
nog ska de väl gå å köra saktare.... du känner ju om den sjunker=) men tror nog att de ska gå å svänga... bara testa..sänker du så sänker du:p ett råd då är att köra nånstans där de är grunt..
hehe joo, men inte så kul och sänka den när man nyss har totalrenovera den xD brorsan sänkte sin 670 och efter de gick den aldrig mer som den skulle :p får testa på grunt då :d
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
inte så kul och sänka den när man nyss har totalrenovera den xD
Lr så skiter du i att köra den på vatten av den anledningen.. För du skulle väl ändå sälja den till vintern? Då är de väl dumt att riskera att få lägga ut ännu mer pengar på den som kanske gör så att du förlorar på affären.
 

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Lr så skiter du i att köra den på vatten av den anledningen.. För du skulle väl ändå sälja den till vintern? Då är de väl dumt att riskera att få lägga ut ännu mer pengar på den som kanske gör så att du förlorar på affären.
så sant det, jo den ska säljas, men vill ändå testa köra den på vatten x) vad kan hända då man sänker den? vad går dåligt av de? vad är det värsta som kan hända? och vad burkar brukar hända?
 

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
så sant det, jo den ska säljas, men vill ändå testa köra den på vatten x) vad kan hända då man sänker den? vad går dåligt av de? vad är det värsta som kan hända? och vad burkar brukar hända?
Var inte så feg nu, ut och kör bara.
 

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
haha, diggar ditt talessätt x) du bor ju i luleå, vet du några bra Å:ar Sjöar/älvar? helst där det är grunt :D men vad brukar hända då man sänker den?
Har inte varit så sugen på vattenkörning pga SDIn.
Därav vet jag inte heller några bra ställen i luleå. ;)
 

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Har inte varit så sugen på vattenkörning pga SDIn.
Därav vet jag inte heller några bra ställen i luleå. ;)
haha okej :rolleyes: vad brukar oftast hända då man sänker den? en polare sänkte sin och han bara vicka den åt sidan och drog ur den sen var det bara att köra igen, och en annan polare fick nästan aldrig igång sin :hmmmm:
 

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Hm jo sant det, när ni säger varmköra efter, hur lång tid ska det gå efter säkningen? tänkte om man inte får igång den efter ens? om man varm kör efter varför skulle lagrerna inte må lika dåligt? :hmmmm2:
 

Stelt

Välkänd medlem
5 nov 2008
1.088
0
16
Luleå
Hm jo sant det, när ni säger varmköra efter, hur lång tid ska det gå efter säkningen? tänkte om man inte får igång den efter ens? om man varm kör efter varför skulle lagrerna inte må lika dåligt? :hmmmm2:
Du tränger ut fukten, i och med att skotern blir varm så dunstar det mesta.
 

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
16
Bjästa/ Örnsköldsvik
haha okej =) hur for körde du ungefär? tänkte om man måste köra ganska fort och bara köra rakt! typ som att bara korsa en flod eller om det går typ att köra lite saktare och svänga och sånt x) suger på förklara...:cool:
Det var bara över en å jag körde, alltså en kortare bit.
Men jag tryckte tummen mot styret och höll i mig bara. Funkar nog inte på en längre bit då det var rullen över hela ån. OBS det var en smal å OBS.
Skulle nog inte gå nå bra på en sjö, blir nog rätt ner då... :rolleyes:

Men som tidigare sagt, det är väl "bara" att finlira med tummen. ;)
 

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Det var bara över en å jag körde, alltså en kortare bit.
Men jag tryckte tummen mot styret och höll i mig bara. Funkar nog inte på en längre bit då det var rullen över hela ån. OBS det var en smal å OBS.
Skulle nog inte gå nå bra på en sjö, blir nog rätt ner då... :rolleyes:

Men som tidigare sagt, det är väl "bara" att finlira med tummen. ;)
haha okej :rock: varför tror du jag sänker den på en sjö?;) haha, var det rullen över hela ån? stog du högt eller bara så att skidorna lyfte? tänkte för ibland blir det att skidorna inte vill riktigt "flyta" på vattnet och då brukar det bli enklare om man drar på så dom lyfter lite:D
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
ser då inga problem med att fara och köra med en 98ans Mach Z 800 på vatten, så länge du tätar nog och har bra med fart går det bra. Du har ju bra med motorkraft i den