Hej, har alltid haft en mach-z 99 LT (144") som jag kört under några år nu.
Denna vinter tänkte jag ge mig in mer på lössnökörning, då jag haft en annan skoter för det tidigare.
De flesta säger att Mach-z är riktiga blysänken i snön, men jag vet inte riktigt om det stämmer?
Tror de flesta syftar på den korta modellen och då kan jag hålla med.
Visst, det är en trippel och framtung. Men totalvikten är inte särskilt hög och både mattlängd och motor räcker och blir över för en inte alltför avancerad lössnökörning.
Har även bra off-trail skidor till den och övrigt nödvändigt ska inköpas t.ex styrhöjare.
Jämför man med t.ex en äldre summit eller RMK med hyfsat likadana chassin så har ju Mach-zan lika lång matta och mer kraft. Men som sagt så är den ju tyngre.
Så vad tror ni? Kommer den gå helt OK när man ska ut å burka/klättra lite i lössnön?
Och med det menar jag hur bra den kommer ta sig fram. För att den är tungstyrd utav bara helvete vet jag redan men det är ju bara att ta i lite :blink1:
Denna vinter tänkte jag ge mig in mer på lössnökörning, då jag haft en annan skoter för det tidigare.
De flesta säger att Mach-z är riktiga blysänken i snön, men jag vet inte riktigt om det stämmer?
Tror de flesta syftar på den korta modellen och då kan jag hålla med.
Visst, det är en trippel och framtung. Men totalvikten är inte särskilt hög och både mattlängd och motor räcker och blir över för en inte alltför avancerad lössnökörning.
Har även bra off-trail skidor till den och övrigt nödvändigt ska inköpas t.ex styrhöjare.
Jämför man med t.ex en äldre summit eller RMK med hyfsat likadana chassin så har ju Mach-zan lika lång matta och mer kraft. Men som sagt så är den ju tyngre.
Så vad tror ni? Kommer den gå helt OK när man ska ut å burka/klättra lite i lössnön?
Och med det menar jag hur bra den kommer ta sig fram. För att den är tungstyrd utav bara helvete vet jag redan men det är ju bara att ta i lite :blink1: