mätartavla starar upp sedan totaldör den hjälp tack.

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
maskinen är en re 800 2010!!

som står i rubriken så när jag startar maskinen så lyser mätartavlan precis som vanlig och man ser miltal och allt. men efter ca 2 sek försvinner hela digitala delen. och dess lampan lyser vad kan felet vara ska tilläggas att tavlan innan dog efter att de kommit in vatten i den.

de jag gjort är att gjort ren alla kontakter och tryckt in kontaktfett i varenda kontakt ingen säkring är trasig och tycker de inte kan finnas så många saker som kan vara trasigt.

dess:en måste den programeras om till nya mätartavlan kan detta vara felet? men varför dör då den digitala delen men ej varvtal och hastighetsmätare :/

kan man programera om milantal hos åf från gamla tavlan då den endast hade gått 270 mil den som sitter på nu han ja se något på 800 tror ja känns inte så skoj när man väl tänker sälja den.

tacksam för alla tips man kan få. då ja börjar köra fast litegrann. kan inte va den enda med detta problem ;)

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
48
Piteå
Kör du på vattnet med din 10:a då är det ju bara lämna in och betala för pengar måste du ju ha. Har du gått genom isen eller liknade kan jag bara beklaga.

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Kan vara fukt kvar i den. Ta och lägg den i ugnen ca 1-3h på 50* och testa sen. Brukar fungera med telefoner och liknande som badat.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Ett tips är också att lägga sånt som är blött/fuktig i en skål med ris. Riset drar åt sig fukten.

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
gamla mätaren har varit i torkskåp i över en vecka så borde ha blivit av med all fukt där då jag öppnat så långt som till kretskortet.

nya mätarn jag köpte är problemet i just nu där har jag nog kommit fram till nu att jag måste programera om dessen för att dom ska jobba med varandra. de är därför den digitala delen släcks ner. dock så hinner jag se miltalen på digitala delen innan han släcker ner så som de verkar så sitter miltalen i mätartavlan på dessa knepigt tycker jag med då ja kände mig hundra att de borde ha vart i databoxen.

sedan kan man tycka de är onödigt å åka på vatten med den men han är helt genomgången nu snart och har endast åkt en dag med denna nästa år kommer ja nog köpa något annat att ha skoj med på sommaren då de är sjukt lång väntan till vintern så kör suget är ju rätt stort just nu.