LynxtuktarNs lynx 440 racing renovering/upp-piffning!

Status
Stängd för vidare inlägg.

ozzy 93

Välkänd medlem
27 jul 2009
644
0
16
Aspås
Ang tomgången.
Endel motorer beter sig så då dom är kalla, men försvinner det inte då den är varm låter det som tjuvluft.
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Ang tomgången.
Endel motorer beter sig så då dom är kalla, men försvinner det inte då den är varm låter det som tjuvluft.
Jo jag har tänkt på samma sak, jag hade ju igång han max 2 min om ens det, han blev ju varm men inte så att arbetstempen uppnåddes tror jag, ja ser ju i vinter.

Nog blev han fin allt :) (eller är det en hon? ;) )
jotack! hehe, ja det är ju frågan, säger man han eller hon till en skoter? :)
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Jag bestämmde mig för att se igenom primären själv.

När jag hämtade primären så sa Motorbolaget att dom kollade igenom och RENGJORDE variatorn och att inte några delar behövde bytas, jag kan säga att då jag öppnade primären så blev man ju inte så glad, dom kan då förfan inte ha ens öppnat skiten, skitig nanting o eroderade skruvar o justerskruvar., Dom har förlorat en kund iallafall! =)

Ser dethär rent o prydligt ut?


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

nä ska man ha det gjort ska man banne mig göra det själv! =)
 
Last edited:

Polaris mannen

Välkänd medlem
5 jun 2006
980
1
16
skogskoja
För 300kr kan du inte förvänta dig att man plockar isär och putsar varenda skruv.. Dom gjorde mest troligt en funktions kontroll så allt rör sig som det ska och inget har onormalt glapp samt blåste ur allt remdamm.
 

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
tyckte den där variatorn var jävligt fin jämnfört vad mina har sätt ut efter koll, och jag har inte klagat
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
För 300kr kan du inte förvänta dig att man plockar isär och putsar varenda skruv.. Dom gjorde mest troligt en funktions kontroll så allt rör sig som det ska och inget har onormalt glapp samt blåste ur allt remdamm.
nejnejnej. priset är ju inget att diskutera om, men att jag sa exakt vad problemet var(hakar sig) och att dom sa att dom skulle byta glidklackar och eventuellt nå mer, + att rengöra det, remmdammet var kvar också...
Dom sa att det skulle bli dyrt vilket jag inte har nåt emot då det är förståeligt, men då när jag fick tillbaka den knappt öppnad och med samma glidklackar och med samma problem gör mig irriterad.

Men jag tände nog till lite väl mkt, dåligt tålamod såhär nu när man väntar på snö haha :bigsmile:
men skitsamma, jag rengör allt endå, vilket inte bör vara någon nackdel. Gillar att ha mina grejjer i toppskick ^^
 
Last edited:

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Ja det va inte igår ja uppdatera här..., men det har hänt endel grejjer iaf!

Dendär variatorn är då klar nu iaf, så nu är den ur världen
Kedjehuset åkte av o tigsvetsades där oljepluggen satt för att det var såpass mkt skadade gängor i hålet så det läkte med plugg i endå...nu äre snyggt och tätt iallafall!

Sen har jag börjat skissa och måtta upp då jag ska börja med rörfotsteg senare, har även börjat måtta upp en ny dyna och förlängning.., förlängning blir dock int aktuellt på ett bra tag, snart vinter så....
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Hon blev riktigt fin!
Jo man tackar! =)

Nu äre så att jag har verkligen fått blodad tand för att bygga o pyssla med en förlängning!

Senaste kvällarna har jag suttit bänkad framför googleSketchup i timtal o gjort ett antal olika typer av förlängningar som skisser.

Detta är den typ som jag vart mest nöjd med och som jag tror kommer passa in rätt så bra i övrigt.
Jag får ursäkta bildkvaliten då jag fotade när jag hade sketchup uppe för jag vet inte hur man sparar den som en vanlig bild haha:heh:

Men nånting såhär tror ja är snyggt o rätt så funktionellt? Kom gärna med synpunkter! (kommer dock inte vara lika "brant" vinkel på den färdiga förlängningen när den väl tillverkas^^


Uploaded with ImageShack.us
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Jag är lite slö i garaget just nu då jag har typ 5 andra projekt igång, allt från båtvagn till skotergarage på G...så skotern hinns inte med så mkt men jag har lite bra nyheter iallafall!

Jag har ett stycke Slp PowderPro-skidor på inrullning nu iallafall som bör va här i slutet på veckan! Ska bli kul o se om det blir bättre flyt överhuvud taget :)

Sen så ska jag smacka ihop kedjehuset och i med olja igen, sen är man fit for fight! =)

Bilder får ni sen då skidorna kommit o monteras
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Nu har jag hämtat skidorna o monterat dom, skönt=)


Uploaded with ImageShack.us

Vet ej hur mycket mer det kommer uppdateras här innan snön, har inte så mycket kvar på skotern att göra innan vintern, men nånting kanske man hittar på...
 

BrpLynx

Välkänd medlem
16 dec 2009
196
0
16
Ånge
Du kommer inte ångra att du köpt PP skidor blir sjukt mkt roligare att köra i lössnön:) lynx orginal skidor är ju inte mkt att hänga i granen:D
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Okej det kändes väldigt skönt att höra! =)
jo somsagt, orginal var inte mycket att ha i lössnö, bar ju inget inprincip
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Ja det var inte precis igår man var aktiv i denna tråd....

Men nu har jag iaf testat skotern, iofs på endast 3cm snö o två varv runt flaggstången.. men nu vet jag att den går iallafall!

Det enda jag hade anmärkningar på var att dem gick lite fett på lägre varv och att det fortfarande knackade lite i bakgrunden av allt motorljud på tomgången, spårade genast upp lätet o det var från primären... knackandet var knappt hörbart men det finns inte nå mer irriterande än missljud, får se vad jag gör åt saken.

Nu sitter jag bara o hoppas på att det blir minus nångång och att det blir snö ute, nu äre bara slaske borti snön som fall...



Uploaded with ImageShack.us

Har beställt kolvringar o två remmar också inför vintern, ska även bunkra upp me olja så man har.
 

Davido

Ny medlem
1 okt 2013
2
0
1
Umeå
Inte för att denna tråd fortfarande är så aktiv, så tänkte jag bara säga att det är jag som äger denna pärla nu och det jag ville säga var att den finslipning du gjort på den är väldigt tydlig än idag! otroligt nöjd över mitt köp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.