Lynx xtrim 900 ACE Stänklapp

starch

Medlem
1 mar 2015
10
0
1
Forsa
Upplever att stänklappen hakar i väldigt lätt vid backning. Någon som testat att kapa av den ett par tum?
 

Nitrox

Aktiv medlem
9 jan 2012
71
7
8
Kapa du. Eller ta bort den helt. Att skotrarna går varm utan stänklapp är en myt.
 

andylee

Välkänd medlem
22 dec 2012
604
10
18
Skellefteå
Dra ett band över genom stänkan och bågen så kan du justera fjongen med tanke på vad du ska göra/ köra, perfa vid avbackning släp tex!
 

Nitrox

Aktiv medlem
9 jan 2012
71
7
8
Va?

I mängder av lössnö så behövs ingen stänka men på en hård led så behövs den verkligen
Jag kör utan stänka även på stenhård led. Bara ner med isrivarna så håller då min skoter tempen.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Jag kör utan stänka även på stenhård led. Bara ner med isrivarna så håller då min skoter tempen.
Med pulka?
På en knölig led i 12km/h?

Om man bara friåker och kör utan familj så funkar det att köra utan stänka. Men att säga att stänkans kylande bara är en skröna är ganska överdrivet.
 

Nitrox

Aktiv medlem
9 jan 2012
71
7
8
Med pulka?
På en knölig led i 12km/h?

Om man bara friåker och kör utan familj så funkar det att köra utan stänka. Men att säga att stänkans kylande bara är en skröna är ganska överdrivet.
Fast har inte en 900 Ace kylare med fläkt under huven som tex yamaha har? Men visst jag kan hålla med om att jag var lite väl snabb att uttala mig.