lynx rc 800 -06 är det nåt att ha

MBFL

Aktiv medlem
16 apr 2009
96
0
6
kalix
är det någon som har nå erfarenheter om en sån hur är motorn fjädringen hörde att dom ville på att spricka back i bandtunneln är det nåt allvarligt

4 jan 2005
2
0
1
Haft en rc 800 -06 nerdrevad 2kugg och variatorkit. Jag körde ca 350 mil, 550mil hade den gått när den såldes.
Har varit super nöjd, motorn har gått som en dröm och dämparna var mycket bra.
I min så var de en liten spricka i tunneln, har hört att de ganska vanligt..tror absolut inte de nånting att oroa sig över.

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
jag hade en renegade 800 -06 och min kompis hade en rc 800 -06 samma motorer och allt. men ändå så e de mer än dubbelt så mycket skruva på en ski-doo än en lynx!!!???:stupid: fattar inte..
min skar 2 ggr och käka remmar jämt och den andra som körde lika mycket som mig på en rc 800 hade aldrig nå problem!!! konstigt:hmmmm:

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
jag hade en renegade 800 -06 och min kompis hade en rc 800 -06 samma motorer och allt. men ändå så e de mer än dubbelt så mycket skruva på en ski-doo än en lynx!!!???:stupid: fattar inte..
min skar 2 ggr och käka remmar jämt och den andra som körde lika mycket som mig på en rc 800 hade aldrig nå problem!!! konstigt:hmmmm:
måndas ex, körstil, otur...

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
måndas ex, körstil, otur...
nja jag vet inte men han köpte sin från en kille som inte kunde nåt typ han fick inte ens ihop skotern när han skulle visa variatorerna för oss när vi skulle hämta den haha
min hade gått rätt hårt enligt en hemsida som finns säger inte vad.
de hade iaf suttit ölinare på den annan plast och lite sånt och inga dun ungar som haft den..
plus att jag körde kanske 150 mil mer än han också.. min hade gått ca 250 mil när jag köpte min och hans hade gått 120 om jag minns rätt.

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
RC 800 -06 måste ju vara en kanonskoter enligt mig!
Har själv -05an och är riktigt nöjd med den:)

Jag tycker inte alls att den är tung i framvagnen som någon sa, den är ju precis som alla nya skotrar byggd så att motor är mer centrerad i chassiet och därför blir den lätt fram. Sedan så gör den ju garanterat väldigt fina res om du nu skulle vilja det;)

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
RC 800 -06 måste ju vara en kanonskoter enligt mig!
Har själv -05an och är riktigt nöjd med den:)

Jag tycker inte alls att den är tung i framvagnen som någon sa, den är ju precis som alla nya skotrar byggd så att motor är mer centrerad i chassiet och därför blir den lätt fram. Sedan så gör den ju garanterat väldigt fina res om du nu skulle vilja det;)
de var nog jag som sa de.. den e som en blandning mot rev och en "vanlig" skoter..
men som du säger så kan man åka på rullen dit man vill!:rock:

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Jo lite lägre körställning jämfört med rev är det, men ändå en otroligt stor skillnad mot gamla evo-chassiet:) hade nämnligen en rave 800 -02 tidigare och den är väl mer som en padda i jämnförelse med -05an;)

Fjädringen tycker jag fungerar klockrent, dämparna är aningen mjuka orginal (vet inte om dom var hårdare -06?)