Lynx rave 670 big pipe

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
Skulle behöva veta lite fakta om denna skoter för har funderat på köpa en, hur är skotern och köra? hur är chassi? hur är motorn? hur är skotern allmänt, skulle veta lite fakta om den, och vad är skillnaden på big pipe X och big pipe? (Jag tror att X är årsmodell 99 och mer hk, ren gissning) ja helt enkelt vill jag veta för och nackdelar!
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Nu var det tyvärr länge sedan jag körde en Rave Bigpipe så jag vågar inte uttala mig om chassit förutom att det är hållbart. Men jag lite erfarenheter av Rave 670cc motorn och den är helt underbar, bra med effekt och lång vridmoments kurva. Jag tror även att Bigpipe 670 har något mer effekt än mxz 670 har som jag äger och effekt kan man inte få för lite av :). 670:in i övrigt väldigt driftsäker och snittar runt 2,5L/mil och det ända som rapplar för nästan alla lite då och då är magnapull h-vetet. Är inte till 100% säker men jag tror att; Rave 670 Bigpipe ca 115-120hk, Rave 670 Bigpipe X är samma som Ho=High Output och har ca 130hk.
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
En riktig pansarvagn som håller för frontalkrockar med trän och är därmed lite tung men det känns inte när du kör den =), skaplig boggie för sin ålder om det är frächa dämpare, gillar inte framvagnen (känns väldigt stötig), Bigpipen har lite mer effekt än den "vanliga" 670in tack vare pipan och är en skottsäker motor, kan dra väldigt mycket soppa om den inte är "inställd" riktigt (samma fenomen som med 583an). funkar förvånadsvärt bra i lössnön (har för mig att attackvinkeln e skitlåg på den), en 38 matta är ultimat på den skotern i mitt tycke iaf.
 

Back_Man

Välkänd medlem
11 nov 2008
232
0
16
Sälen (Rörbäcksnäs)
Tycker den går skapligt i lössnö, har en sliten 32 på min.
Den har en liten udda mattlängd på 320, men dem flesta brukar korta eller förlänga.
Motorn tycker ja går riktigt fint och är driftsäker.
 

Gasoline

Välkänd medlem
24 jan 2009
990
0
16
Luleå!
haha okej:) blir det dom hära "låga" långa resen eller dom här "höga" korta?:D suger på förklara men säg om ni inte förstår, är det bara att släppa balatan eller måste man flytta om boggien?:confused: