Lynx Rave 550 -09 pipa/slutburk

Hej!

Jag har just köpt mig en Rave 550 -09, eller a jag får den på måndag så den är helt ny :). Tanken är att köpa antingen pipa eller slutburk till den men jag hittar inget :( så jag tänkte kolla om någon av er här på forumet vet någonstans det kan finnas?

Funderar även på om man skulle skaffa V-kit till den, (för och nackdelar?)
mattan ska jag låta vara då jag fick med en 38mm och även powder pro skidor.

Anledningen till att jag vill ha detta är att många säger att den är slö och jag vet inte eftersom jag inte kört någon innan, bara större maskiner och en touring 550(adventure) och enligt vad jag läst ska det vara samma motor i stort sett i de båda maskinerna och adventuren var ju inte allt för pigg...

Ps. rekommenderar ni att man drevar ner den ca: 2 kugg eller ska de vara orginal?

// Jakob
 

steffo_4

Välkänd medlem
8 mar 2007
252
0
16
41
sundsvall
köp ett v-kitt och dreva ner 1eller2 kugg så det blir lite mer fart.dom e ganska slö orginal,ring speedtech 0703810440 ang burk,deras nya låter inte allt för mycke! och är inte så dyr
 

lynx rr

Medlem
11 apr 2008
48
0
1
Hej jag hade en lynx rave 550 08a, samma skoter som 09an,
Jag drevade ner min plus bestyckade om den och monterade på en slutburk,
Då gick den väldigt bra!
Alla grejer har jag kvar och om du är sugen så kan du få köpa dom,
Det är drev+kedja, bestyckning+slutburk!
Burken + betyckningen är inköpt i på en trimfirma! DVS inget hemma gjort rappel
 
Hej jag hade en lynx rave 550 08a, samma skoter som 09an,
Jag drevade ner min plus bestyckade om den och monterade på en slutburk,
Då gick den väldigt bra!
Alla grejer har jag kvar och om du är sugen så kan du få köpa dom,
Det är drev+kedja, bestyckning+slutburk!
Burken + betyckningen är inköpt i på en trimfirma! DVS inget hemma gjort rappel
Det låter högst intressant måste jag säga!! vad är det för grejjer och vad ska du ha för det i så fall?
Sen är det ju de där med frakt, det är inte så att du kan tänkta dig att skicka sakerna i så fall?

Känns som att det kan vara bra att ha faktiskt.

// Jakob
 

lynx rr

Medlem
11 apr 2008
48
0
1
Drevet är 19kuggars + tillhörande kedja, Lynx grejer! ej pirat grejer! Slutburk i rostfritt-matrial och sen tillhörande bestyckning! Köpt på trimfirma!
Alla grejer har gått ca 40mil!
Drevet kostade 450kr
Kedjan kostade 850kr
Slutburk + tillhörande munstycken kostade 2200kr
Säljes för 2500kr + eventuell frakt
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Om du vill ha den bra , dreva ner 2 kugg kör in skotern och bestycka ner den efter inkörningen. Och justera in variatorerna. Den vi hade gick skit fint. Dock var det ägaren innan som hade gjort jobbet + schimast om dämparna.

Slutburken kommer bara ge dig ont i huvudet stoppa dit en 38 eller 44'as matta istället.
 
Slutburken kommer bara ge dig ont i huvudet stoppa dit en 38 eller 44'as matta istället.
fick med en 38 matta på köpet. nja jag har alltid öron proppar när jag kör så de ska nog inte vara någon fara;)

Drevet är 19kuggars + tillhörande kedja, Lynx grejer! ej pirat grejer! Slutburk i rostfritt-matrial och sen tillhörande bestyckning! Köpt på trimfirma!
Alla grejer har gått ca 40mil!
Drevet kostade 450kr
Kedjan kostade 850kr
Slutburk + tillhörande munstycken kostade 2200kr
Säljes för 2500kr + eventuell frakt
Låter bra detta! vi kan ju snacka om det på pm. men jag är helt klart intresserad!!

// Jakob
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
nja jag har alltid öron proppar när jag kör så de ska nog inte vara någon fara;)
Nämen för helvete du kan väl inte mena på att du kör med öronproppar och slutburk? Ska alla utom du behöva lida för att du tycker att det låter fränt?

Ska du ha en högljudd slutburk då ska du ju ta ut propparna och njuta av ljudet alt fimpa burk och proppar.....
 
Nämen för helvete du kan väl inte mena på att du kör med öronproppar och slutburk? Ska alla utom du behöva lida för att du tycker att det låter fränt?

Ska du ha en högljudd slutburk då ska du ju ta ut propparna och njuta av ljudet alt fimpa burk och proppar.....
Inte bokstavligen öronproppar men de är någon ljuddämpande skit i hjälmen min. jag har absolut inget emot ljudet som blir av pipor och burkar. låter underbart!

// Jakob