lynx enduro 700, bra köp?

Nissepisse666

Välkänd medlem
5 jul 2011
239
1
18
-
Har en sån och jag har inte kunnat kört så jätte mycket pga. snöbrist! Det är min första skoter och jag måste säga att dom gångerna jag kört är jag hel nöjd! Startar jämt och är riktigt pigg tycker jag!

KÖÖÖPP ;)

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
48
Piteå
Motorn är väldigt trevlig, prestandan inte långt ifrån en 800 men driftsäkerheten som en 600:a.

Skumt att Brp slutade tillverka 700 motorn...

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
kolla insugsgummin väldigt noga,
Plocka helst bort förgasarna för att vara säker.
Dem kostar en slant och kör man med trasiga så kommer haveriet som ett brev på posten.
Annars är det ju som med alla begagnade maskiner, man ska akta sig för maskiner i tveksamt skick, mycket som är trasigt vittnar om ett hårt liv.
Kompprov är ett måste oavsett villken begagnad skoter man köper

berat

Välkänd medlem
12 jan 2010
114
0
6
Motorn är väldigt trevlig, prestandan inte långt ifrån en 800 men driftsäkerheten som en 600:a.

Skumt att Brp slutade tillverka 700 motorn...

Instämmer jag med

Min 700 går som ett skott och aldrig vart nå problem!

Bara att söpa

berat

Välkänd medlem
12 jan 2010
114
0
6
Måste fetta om veven efter 500 mil? det är väl endå överkurs. Min har gått över 1100 mil utan att rört veven.

D

Deleted member 20088

jo dendär jag kollade på blev ju såld, men dendär såg ju helt klart fin ut, hur jämnför dessa sig emot en typ edge, för mig att de inte alls känns lika lätta, men det kanske bara är jag?

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Största felen är insugsgummin som redan nämnts och vevaxeltätningar.

Kolla efter fett stänk bakom variator och på variator skydd. Finns det det måste det åtgärdas snarast för att undvika haveri. En anledning att pruta :)

Kännetecken för båda delar är hög tomgång, även om dessa motorer har lite ivrig tomgång. Man får oftast gasa till eller chocka lite för att den ska gå ner på "normal tomgång". Men om insugsgummin eller vevaxeltätingar är kassa går den upp igen på hög tomgång.