Lynx Adventure 550

Crippe

Medlem
8 apr 2010
12
0
1
Jag är nybörjare här och tänkte få lite hjälp med att välja skoter. Jag är ute efter en touringmaskin som är stark nog att dra med två vuxna på och två barn i en pulka. Vi kommer till största delen köra på led men vill kunna lämna leden för att hitta en fin sluttning att grilla vid. Vill ju inte campa på leden. Att köra i lössnö är inget vi kommer göra med hela familjen men det vore bra om det funkar när man kör ensam. Det jag funderar på är Adventure 550, 600 sdi eller V-800. Är 550 stark nog? Är det någon av dessa jag ska undvika? Förslag på annan skoter?
 

ogge95

Välkänd medlem
13 apr 2011
1.575
3
38
28
Dvärsätt
Om jag får komma med ett förslag så kan du ju titta på en Bearcat 660, fyrtaktare, går billigt och har bred matta så förhoppningsvis så kör du inte fast i snön, och den är tillräckligt stark för att dra pulka och fullpackad skoter! :)

Bara ett förslag från min sida, men det är ingen dålig skoter! Dock så kanske någon mer erfaren har ett bättre förslag! :bigsmile:
 

lumberjack

Medlem
24 feb 2011
18
0
1
Bogserade en bearcat 660 med en x-trimm 600 sdi i utförsbacke då den inte tog sig fram för egen maskin. så jag tycker inte att bredband är någon garanti för goda lössnöegenskaper.
Adventure är i princip samma maskin som x-trim och är bra skotrar. Det som skiljer är väl kamhöjd, dämpare?, dubbeldyna och backspeglar. 550 klarar utan problem att dra hela familjen dit ni ska. 600 eller mer behövs endast för lek och att öka busfaktorn. De är roligare helt enkelt. De går även något tystare. 600sdi går dessutom billigare än 550.
lynxarna är ok i lösnö men de har inte det det perfekta flytet. Jämför x-trim 600 -07med summit 550 -06 och då vinner summiten enkelt. Det kan hända att 550 har bättre flyt än 600 men det vet jag inte (tror dock inte det då boggin är densamma).