Lynx 400 -02 går på en burk efter varmkörning

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Lynx 440 -02 går på en burk efter varmkörning

Ja som rubriken lyder, starta upp skotern idag o lät han gå på tomgång vi säg 5 minuter så han blev lite varm, men då när jag skulle börja gasa så möa den bara,

Testat att låta den stå o bli kall igen, sen startat, går hur fint somhellst i ca 5-10 min och sen då den är varm så går den endast på vänstra cylindern?

Min fråga är vad detta kan bero på? vad äre som gör att den bara går på en cylinger då den är börjar bli varmkörd? om de hadd vare nå kabelbrott eller liknande så skulle den ju gå på en cylinder från början också.

Kan det vara statorlindningen?

tacksam för snabba svar uppskattas:amuse:
 
Last edited:

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Kör den tills ena cylindern lägger av. Kolla sen gnistan alt kasta om tändhattarna för att se om problemet flyttar på sig.

Statorlindningen brukar väl påverka bägge cylindrarna?!? (tyvärr är jag kass på el men om jag skriver något så kanske någon duktig rättar mig)
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
Sv: Lynx 440 -02 går på en burk efter varmkörning

Kollade som du sa, problemet flyttade int på sig, men när jag tog upp stiften så vare endast vänstra som gav gnista, då kastade jag om stiften, och det som satt på vänstra burken som gav gnista fick gnista på både höger i vänster tändhatt , medans det andra stiftet inte gav gnista på nån av tändhattarna.

Då kan jag konstantera att jag ska byta till nya stift br9ecs stog det att det skulle vara. Så då borde det ju funka
 
Last edited: