Var ut i garaget och slöskruva lite igår och upptäckte att i luftburken rakt innanför luftfiltret så sitter det två luftintagshål varav det ena är pluggat.
Vart lite fundersam tänkte att jaja det är säkert samma luftburk till 800an och där kör dom utan plugg pga att den vill ha mera luft.
Men enligt brp så finns ingen plugg överhuvudtaget på lynx.
http://epc.brp.com/Index.aspx?lang=E&s1=18dc7377-fdae-49fe-82df-f925963bc7b7
Medans skidoo (mxz) har pluggen oavsett cc finns det nån annan därute som har vart inne å rota i burken som vet eller som har testat att köra utan plugg.
Jag antar att om man tar bort den så kommer man att minska gashastigheten i dom lägre varvtalsregionerna = sämre vrid på låg mellanregister samt ökad hk på toppvarv.
Lynx 2009 rave 600 e tec.
Vart lite fundersam tänkte att jaja det är säkert samma luftburk till 800an och där kör dom utan plugg pga att den vill ha mera luft.
Men enligt brp så finns ingen plugg överhuvudtaget på lynx.
http://epc.brp.com/Index.aspx?lang=E&s1=18dc7377-fdae-49fe-82df-f925963bc7b7
Medans skidoo (mxz) har pluggen oavsett cc finns det nån annan därute som har vart inne å rota i burken som vet eller som har testat att köra utan plugg.
Jag antar att om man tar bort den så kommer man att minska gashastigheten i dom lägre varvtalsregionerna = sämre vrid på låg mellanregister samt ökad hk på toppvarv.
Lynx 2009 rave 600 e tec.