Lufta/få liv i nybytt bränslepump(vakuum)

tobbe-e

Aktiv medlem
9 mar 2011
90
0
6
Sundsvall
Tjena
Någon som har tips för att få liv i en nybytt vakuum-bränslepump (mxz 700 -01) ?
Det är fritt flöde både till och från pumpen men frågan är hur jag enklast får ur luften
och får den att börja pumpa bränsle upp till förgasarna.

Tips mottages tacksamt.


//Tobbe
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.637
799
113
Kramfors
Jag läste i din andra tråd att du prova blåsa i tanken och de funkade inte!? Blåsa i tank samtidigt som den går på en sup brukar ju funka tillslut ivf.Arctic cats 80-90 tals maskiner duger enbart blåsning i tank så fylls förgasarna.
Har du inte supat den tillräckligt många ggr typ Yamaha et 340 är hopplös vid första start för säsongen den behöver minst 5 supar innan den knattrar igång. Men om du blåst i tanken och supat om den 5-10ggr utan resultat måste du monterat soppaslangar fel dvs blandat ihop vacumdrivningsnippeln med en soppaslang eller liknade? Har du satt fast vacumdrivslangen i blocket som ex?
Alt har du pillsnerrenoverat pumpen på något vis?
 
Last edited:
Reactions: suregom

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
Jag kör med tryckluft och en trasa över hålet. Trycker lite varsamt in luft tills jag ser bränslet flyter upp genom bränsleslangarna. Detta på farsans gamla 583 men det lär funka på din 700. Glöm inte trasan för det skvittrar nåt oerhört annars!