Leverans

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Tyvärr så är det nog väldigt nära sanningen..
Njae det är inte säkert att det är så. Det som förmodligen kommer att hända är att om maskin kommer så kommer kanske inte all utrustning som jag beställt finnas på maskinen eller påbyggnadsutrustning hos handlaren. Det gäller iceripper matta från fabrik, det gäller e-linq och dess från fabrik. Påbyggnadsutrustning som extrakylare och dubbeldyna kan säkert vara ett problem. Det kan bli en mindre exklusiv rave.
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Det är rätt tungt att se att Lynx prioriterar USA kunder framför skandinaviska kunder. Kunder som inte ens har snö får sina maskiner. Känner att mitt tålamod börjar ta lut med Lynx. På Facebook väller Lynx in hos USA kunder
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.143
106
63
Precis som ovan säger så byggs USA Lynxarna där. Dock tror jag inte alla skidoo som säljs i Skandinavien byggs i Finland än, tror bla summit freeride fortfarande byggs på andra sidan.
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Jag vet att rave maskiner är på väg ut till kund. Där jag beställt har en till kund beställt en rave. Fick veta att en kommer denna vecka. Är det en 850 så är det min. 50 50 alltså för min del. Det vet man hur det brukar gå med d :)
 

Uggen

Medlem
12 dec 2021
10
1
3
51
Hede
Jag vet att rave maskiner är på väg ut till kund. Där jag beställt har en till kund beställt en rave. Fick veta att en kommer denna vecka. Är det en 850 så är det min. 50 50 alltså för min del. Det vet man hur det brukar gå med d :)
Min handlare sa till mig førra veckan att min 850 troligen skulle lämna fabriken någon gång under förra veckan, återstår att se om finnanarna kan leverera:)
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Njae det är inte säkert att det är så. Det som förmodligen kommer att hända är att om maskin kommer så kommer kanske inte all utrustning som jag beställt finnas på maskinen eller påbyggnadsutrustning hos handlaren. Det gäller iceripper matta från fabrik, det gäller e-linq och dess från fabrik. Påbyggnadsutrustning som extrakylare och dubbeldyna kan säkert vara ett problem. Det kan bli en mindre exklusiv rave.
Lite som jag gissade ! En snik rave kan jag hämta om jag vill. Saknar iceripper bandet och elstart. Vad tror forumet om en shoot start ?
 

mama

Ny medlem
12 okt 2015
4
0
1
Östersund
Jag har beställt en Lynx Xterrain pro 850. Säljaren har sagt att leverans blir ngn gång i januari. Är det nån som beställt en lika som fått sin?