Leverans

Uggen

Medlem
12 dec 2021
10
1
3
50
Hede
Halloj, är det nån som har någon aning om när de kan tänkas att handlarna får in förbeställda 850 maskiner, min handlare kan ej ge mig besked då han ej heller får något besked från brp, jag tänkte om de är någon som sitter på nå info.
Tack på förhand.
 

Gator

Aktiv medlem
1 feb 2021
76
10
8
33
Norrbotten
Hämtade ut min freeride i november och då hade handlaren fått in ett par av Freeride och summit men bara någon enstaka lynx. Men kolla med era handlare, till mig kunde dom ge ett ungefärligt ankomstdatum som i slutändan stämde ganska bra.
 

Uggen

Medlem
12 dec 2021
10
1
3
50
Hede
Jag beställde min den 4 april, jag frågade handlaren för 2 veckor sedan å då sa han att min skulle komma i oktober,de blev sedan flyttat till november, när han sedan kollade med Brp så kunde dom inte ge något leveransbesked, hörde någon nämna februari å då börjar detta bli lite trist. Hoppas någon hört nå mera positivt😀
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Lynx bör hantera sina kunder lite bättre anser jag. Vi vet att det är problem med halvledare skumgummi och transporter mm. Men vår säsong är viktig. Kommer inte maskinerna & man sedan inte hinner parera med en annan maskin så är det katastrof
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.150
145
63
Säfsen
Det går inte att lasta tillverkarna för detta!
Hela fordonsindustrin, datavärlden, mobiltelefontillverkare, ja allt som har en elektronisk styrning skriker efter komponenter. Då ska man inte inbilla sig att någon speciell hänsyn tas till några snögalna skandinaver som köper 8000 enheter på en säsong.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Det kunde ha varit värre, BRP-maskinerna ska bara åka från Rovaniemi när dom satts ihop, tänk dig att du köpt en Boost Polaris för en kvarts miljon som i värsta fall dyker upp lagom till vårskaren efter att ha både väntat på komponenter och sen även fått vänta på plats i en container.

Min 600 Summit dök upp före skoterns dag, har haft den hemma sen dess men bara kört ett halvvarv runt garaget.... jag har meckat desto mera däremot =)
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Det går inte att lasta tillverkarna för detta!
Hela fordonsindustrin, datavärlden, mobiltelefontillverkare, ja allt som har en elektronisk styrning skriker efter komponenter. Då ska man inte inbilla sig att någon speciell hänsyn tas till några snögalna skandinaver som köper 8000 enheter på en säsong.
Det tror inta jag någon begär. Vad jag däremot begär är att man säger som det är eller det man vet och inte vet. Det måste jag berätta till min kunder som får vänta. Det om jag vill ha kvar dom. Har precis fått en ny bil som jag också fick vänta på i 4 månader längre än planerat. Där kom beskedet ganska snabbt att bilen är tillverkad men saknar delar, vi vet inte exakt men planen är att bilen kommer i December. Föredömligt agerande och något som ökar förståelsen
 
Reactions: mas och neden

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Det kunde ha varit värre, BRP-maskinerna ska bara åka från Rovaniemi när dom satts ihop, tänk dig att du köpt en Boost Polaris för en kvarts miljon som i värsta fall dyker upp lagom till vårskaren efter att ha både väntat på komponenter och sen även fått vänta på plats i en container.

Min 600 Summit dök upp före skoterns dag, har haft den hemma sen dess men bara kört ett halvvarv runt garaget.... jag har meckat desto mera däremot =)
Jag har beställ en Lynx för inte så långt ifrån en kvarts miljon. Fabriken ligger 30 mil härifrån och jag ser att dessa maskiner går ut i USA men inte här
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Jag har beställ en Lynx för inte så långt ifrån en kvarts miljon. Fabriken ligger 30 mil härifrån och jag ser att dessa maskiner går ut i USA men inte här
Det har gått ut maskiner av "alla" modeller, bara inte så fantastiskt många av varje. Av någon anledning har BRP valt att inte kampanjtillverka modellerna en och en som dom gjorde förr i tiden utan verkar köra mindre serier. Är väl antagligen för att "sprida förseningarna" mellan kundsegmenten lite. Du lär ju få skotern veckan efter den lämnat bandet-ish, maskiner som ska åka båt kan bli stående i hamn och vänta på containerplats i en månad eller två om det jävlas lite. Man ska tacka gudarna att man inte jobbar med globala frakter i nuläget, containerfraktindustrin är komplett galen nu!!
Är det någon 900T-variant du beställt?
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Det har gått ut maskiner av "alla" modeller, bara inte så fantastiskt många av varje. Av någon anledning har BRP valt att inte kampanjtillverka modellerna en och en som dom gjorde förr i tiden utan verkar köra mindre serier. Är väl antagligen för att "sprida förseningarna" mellan kundsegmenten lite. Du lär ju få skotern veckan efter den lämnat bandet-ish, maskiner som ska åka båt kan bli stående i hamn och vänta på containerplats i en månad eller två om det jävlas lite. Man ska tacka gudarna att man inte jobbar med globala frakter i nuläget, containerfraktindustrin är komplett galen nu!!
Är det någon 900T-variant du beställt?
850
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Jag ska vara ärlig och säga att än finns egentligen ingen försening för min del. December är inte slut, men det finns andra som fått tidigare leverans besked men maskin har inte kommit. Info info så skulle alla var lite lugnare och svårt läge för återförsäljarna som får vara filter för detta.
 

Uggen

Medlem
12 dec 2021
10
1
3
50
Hede
Jag förstår att det är förseningar överallt och jag tror nog att handlarna kanske börjar bli nedringda nu:) bara skoj å höra om någon fått nå insider info;) detta är min första lynx, min första icke A-C faktiskt, har kört a-c i alla dess tider så nu är man lite extra spänd, gemene man blir väl som ett barn på julafton när vi väntar på dessa hårda paket, hojta gärna till om någon hör något:)
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Jag förstår att det är förseningar överallt och jag tror nog att handlarna kanske börjar bli nedringda nu:) bara skoj å höra om någon fått nå insider info;) detta är min första lynx, min första icke A-C faktiskt, har kört a-c i alla dess tider så nu är man lite extra spänd, gemene man blir väl som ett barn på julafton när vi väntar på dessa hårda paket, hojta gärna till om någon hör något:)
Roligt att testa något annat. Vad blev det ?