Lämpligt skydd för styrstålen på nya släpvagnen

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
lägg under nya plastbelag under skidorna bara och spänn fast med en spännrem. måste vara det lättaste
Lättaste? Absolut inte! Varje gång man lastar/lossar ska belagen plockas på eller av. Med fasta belag på flaket är allt serverat. Bara köra på av utan att trixa med lösa prylar och trilskade spännremmar med frusna lås.

Däremot blir det billigare med plastbelag på skidorna. - Var faktiskt ett alternativ jag funderade på eftersom jag i dagsläget "står till arbetsmaknadens förfogande" och försöker vända på varje krona. Men jag kom ju som sagt över 2st "Julasatser" för 800:- vilket ju inte är knappt 300 mer än lösa skidbelag.

Plastbelag på skidorna kan väl vara bra för dom som inte har eget släp och måste låna eller hyra.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Lättaste? Absolut inte! Varje gång man lastar/lossar ska belagen plockas på eller av. Med fasta belag på flaket är allt serverat. Bara köra på av utan att trixa med lösa prylar och trilskade spännremmar med frusna lås.

Däremot blir det billigare med plastbelag på skidorna. - Var faktiskt ett alternativ jag funderade på eftersom jag i dagsläget "står till arbetsmaknadens förfogande" och försöker vända på varje krona. Men jag kom ju som sagt över 2st "Julasatser" för 800:- vilket ju inte är knappt 300 mer än lösa skidbelag.

Plastbelag på skidorna kan väl vara bra för dom som inte har eget släp och måste låna eller hyra.
förstår inte varför man vill ha plast på flakbotten, som bli halkig när det är kallt och det blir is/snö och man ska gå och lyfta runt skotrarna på det
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Enkelt löst. Man undviker att kliva på plasten om man köpt Julas eller också köper man Superglides som t.o.m. är mindre hala än ett flak med lite snö på.
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Kör själv med superglides. Dyra i investering men produkten e helt kanon. 2 lådor för ett 4p 445 txi.
 

weldion

Välkänd medlem
19 jan 2011
614
5
16
Tulleråsen
Ni som monterat superglides, vad har ni för nått att skruva med som passar i dom fyrkantiga hålen på skruvarna?
En bits som passar. De brukar kallas för Safety eller Square. Brukar finnas med sådana bits i stora, billiga bitsatser från typ Jula.
 

axis

Aktiv medlem
20 aug 2009
66
1
6
skellefteå
Jag köpte ny släp 2012 och köpte då såna här (fast med ett annat mönster) http://www.jula.se/catalog/tradgard/utemiljo/golvplattor-och-mattor/golvplattor/golvplattor-374040/
Jag monterade dem i fyra rader för att kunna köra upp min skoter samt backa upp frugans skoter. Jag skruvade även fast dem i flaket med vanlig altanskruv. De har hållit i de här fyra åren, endast en liten flisa har släppt precis i kanten där styrstålen tar i när jag kör upp på släpen. Jag fick även några plattor över så jag skulle kunna byta ut ifall någon går sönder men det har inte behövts.