Lämna in dynan till Hanngrens i Sunsvall.. erfarenheter?

Douglas

Välkänd medlem
7 feb 2008
140
0
6
Västerås/Vemdalen
Hej.
Lurar på att lämna in min dyna till Hanngrens i Sunsvall.
Detta för total ombyggnad. ta bort förvaringsfacket o plasten bak, och sen smalna av dynan och göra den lite högre hela vägen.... Typ Boss stuk.
Skotern den sitter på är en Lynx rave 800 2005.

Är det någon som haft med de att göra? Vad har ni för erfarenheter om dom?
Läste här på forumet att de kanske inte var så billiga. Ska maila på måndag o höra vad de ska ha för att fixa det.

Nån som vet nått annat företag som utför liknande arbeten?

Ni som gjort liknande, vad har ni fått betala?
 

Ubos

Välkänd medlem
9 nov 2008
232
0
16
Sundsvall
Hej, min far lämnade in en Mach Z -07 dyna och bytte hela ''sittsdelen'' för 1000kr var klar dan efter han lämnade in den. :)
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Jorå Micke Romö vet vad han sysslar med, riktigt duktig.
Total ombyggnad så skulle jag tipa på närmare 2000:- men de är de värt!
 

Bergmann

Välkänd medlem
18 aug 2008
566
0
16
Ånge, Sweden
Jag lämnade in min dyna för ombyggnad. Dom gjorde den smalare och höjde den 13 cm och boss stuk på dynan helt nytt överdrag! Totalkostnad 3500kr har tyvärr ingen bild men ska fixa! Det vart skit snyggt! Ser ut som att den är gjord på fabrik. Och det var värt varenda öre, körställningen vart riktigt bra! Så jag rekomenderar dom!
 

Bergmann

Välkänd medlem
18 aug 2008
566
0
16
Ånge, Sweden
Kan oxå säga att jag lämnade in den kl 07.00 på morgonen och hämtade den kl 15.45 samma dag! Så snabb var dom oxå!
 

hdfanet

Välkänd medlem
26 sept 2009
130
0
6
Oviken
vet att det inte rör skoter men det är samma företag:)

lämna in bilen för att byta förar stol till en värre. det strula hela tiden och det tog tre veckor innan vi fick tillbaka bilen. sen hade de glömt nått motstånd så nu lyser airbag lampan hela tiden. Sen har de även förstört upprullningen på bältet och även en list fram på bilen som försvann när de tvättade bilen. det värsta var att de hade lånat bilen privat (kanske därför de tog sån tid?? ) och hade åkt till nått spa och fått parkeringsböter.

har lämnat in den flera gånger där men denna gång var den med mest problem. det enda positiva jag har att säga om dom är att de är trevliga..
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
vet att det inte rör skoter men det är samma företag:)

lämna in bilen för att byta förar stol till en värre. det strula hela tiden och det tog tre veckor innan vi fick tillbaka bilen. sen hade de glömt nått motstånd så nu lyser airbag lampan hela tiden. Sen har de även förstört upprullningen på bältet och även en list fram på bilen som försvann när de tvättade bilen. det värsta var att de hade lånat bilen privat (kanske därför de tog sån tid?? ) och hade åkt till nått spa och fått parkeringsböter.

har lämnat in den flera gånger där men denna gång var den med mest problem. det enda positiva jag har att säga om dom är att de är trevliga..
Hade dom "lånat" min bil privat till nå spa hade jag oavkortat delat ut en örfil eller 2... nä ingen dyna för min del där hör jag....
 

TommyL

Välkänd medlem
10 dec 2007
158
0
6
Sundsvall
Har lämnat in en pro x dyna för byte/lagning av stoppning samt att dom snyggade till mitt dynöverdrag som var trasigt. Rekomenderar dom starkt! Mycket trevliga och duktiga!
 

berat

Välkänd medlem
12 jan 2010
114
0
6
Jag lämnade in min dyna för ombyggnad. Dom gjorde den smalare och höjde den 13 cm och boss stuk på dynan helt nytt överdrag! Totalkostnad 3500kr har tyvärr ingen bild men ska fixa! Det vart skit snyggt! Ser ut som att den är gjord på fabrik. Och det var värt varenda öre, körställningen vart riktigt bra! Så jag rekomenderar dom!


3500 kr för att höja dynan 13 cm och nytt överdrag, för mej låter det mycket pengar och inte värt i mina ögon
 

Bergmann

Välkänd medlem
18 aug 2008
566
0
16
Ånge, Sweden
3500 kr för att höja dynan 13 cm och nytt överdrag, för mej låter det mycket pengar och inte värt i mina ögon
Dom gjorde om formen helt ett nytt fak där bak oxå! Mycket pengar!! Men för mig så tycker jag det var värt! Visst hade säkert kunnat byggt om dynan själv hemma för e billigare peng men när man inte har ork eller kunskap eller symaskin =) så var det lättsamt! Och nu har jag inte ont i ljumskarna efter 20mins åkning!
 

berat

Välkänd medlem
12 jan 2010
114
0
6
okey! alla har ju sina prioteringar med olika förutsättningar, kul du är nöjd iaf =)