Lägga upp bilder

Silverklint

Välkänd medlem
12 jan 2014
198
0
6
Vallentuna
Hej alla..

Jag är ganska ny på detta forum och har en fråga om att lägga upp bilder.

Är van vid denna forumstil då jag har haft det på värmepumpsforum och bågskytteforum tidigare. men då gick det att bifoga bilder utan url.

Är det av utrymmesskäl man valt att välja url?

finns det någon bra sida man kan lägga upp bilder på för att sedan länka till detta forum.

Eller hur gör ni? Fattar inte, är ju en 08 :blink:
 

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Nog går det väl att bifoga bilder via forumet också.

Dock är filstorleken begränsat till 100k eller något så man får ta ner dom lite första. Så det är väl ganska begränsat. Många använder nog andra tjänster av den anledningen.

Annars är det bara "Hantera bifogade filer" och lägga in i dit "album" och inlägget.
 

Silverklint

Välkänd medlem
12 jan 2014
198
0
6
Vallentuna
Nog går det väl att bifoga bilder via forumet också.

Dock är filstorleken begränsat till 100k eller något så man får ta ner dom lite första. Så det är väl ganska begränsat. Många använder nog andra tjänster av den anledningen.

Annars är det bara "Hantera bifogade filer" och lägga in i dit "album" och inlägget.
Ursäkta mig. Vadå hantera bifoga filer? album? inlägg? Jag måste va dum i huvudet?
 

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Hehe. Det kan jag inte svara på...

Men om du använder knappen "Gå till avancerad" när du svarar ett inlägg.
Så under själva textrutan finns en sektion bifogade filer.

Där hittar du knappen " Hantera bifogade filer". Då får du ett extra fönster/ ruta.
Övre delen av den är dit album eller mapp. Börja med att ladda upp något där.

För att sedan bifoga dra vald fil till nedre del.
 

Attachments

^jocke

Välkänd medlem
28 okt 2005
329
1
16
39
Örnsköldsvik
Hej alla..

Jag är ganska ny på detta forum och har en fråga om att lägga upp bilder.

Är van vid denna forumstil då jag har haft det på värmepumpsforum och bågskytteforum tidigare. men då gick det att bifoga bilder utan url.

Är det av utrymmesskäl man valt att välja url?

finns det någon bra sida man kan lägga upp bilder på för att sedan länka till detta forum.

Eller hur gör ni? Fattar inte, är ju en 08 :blink:
Ett enkelt alternativ är att gå in på sidan http://forumbilder.se
Tryck sedan på bläddra, där väljer du den bildfil du har på datorn som du vill visa på forumet. Tryck sedan på "Ladda upp bild".

Du kommer nu till en sida där bilden du laddat upp visas, på höger kant så visas ett antal olika alternativ. Kopiera "länken" som är i textrutan under rubriken "Thumbnail för forum (alt. 1)". Detta gör du genom att markera hela texten (länken) och trycka på knapparna "CTRL C".

Gå sedan till forumet och skriv ditt inlägg, där du vill ha bilden i ditt inlägg klistrar du in "länken" som du kopierade. För att klistra in trycker "CTRL V".

Så här blir då resultatet, bilden är också klickbar för att visa en större version.



Lycka till! :ciao:
 

Håkke_B

Moderator
7 dec 2009
1.562
21
38
Piteå
www.facebook.com
Ett annat tips på att lägga upp bilder är att länka från facebook.
Gå in på FB och klicka upp den bild du önskar länka från. Högerklicka på bilden och välj egenskaper.
Här finns adressen där bilden ligger. Använd bildlänkningsknappen på detta forum och klistra in adressen.
Viktigt är att bilden på FB-sidan är offentlig och inte inställd som privat eller skyddad på något sätt.
Bildlänkning från FB går mest troligt inte att göra från mobilen.