krängningshämmren

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Tar man bort krängningshämmarna så slipper man ju lite skrammel också.
Dom rackarna kan låta rätt illa om man står på tomgång.

Fast är väl ingen ide för mig att plocka bort dom då man mest piskar led och så med Edge X:en
 

IQ-600 SMP

Medlem
18 nov 2006
36
0
1
Skellefteå
puder snö lösare dämpare ingen krängare, led hårdare dämpare och krängare. om man lysnar på ordet så säger det vad den gör, den mot värkar krängningar alltså håller den skoter rakare i kurvor.
 

Casy

Välkänd medlem
5 dec 2007
628
0
16
Mörsil/Krokom
om vi ser det ur hopp-perspektiv.. är det då bättre med, eller utan krägningshämmare? i detta fallet en lynx 440.
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Har testat en RMK med borttaget kränghämmare, satan vad smidig så i sommras slängde jag min åt skogen. Det där med dämparna får man ta, går ju alltid att schimsa om.


och då jag kör 85% puder är det bara dövikt och jag har klarat mig på led med skotrar utan KH, så why not?

Hur i hela världen fick du ut den så fin? Behövde du kapa den nånting alls?
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
nej lossa på trailingarmarna och vred å lirka lite så var den ute, men innan man kom på hur man skulle vrida den.. var inte långt ifrån att ta tag i rondellen..
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Okej, va bra. Så de går alltså att ta bort utan rondell om man vill. Käntes bara drygt att lossa en massa..
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Var inte så jobbigt faktiskt att skruva loss, plus att det bara var 2 bultar, dom där bak lossa man bara :p
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Ahaa, smart. Blir att prova lirka först då, går inte de finns de ju bara ett alternativ kvar..rondellen :)
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
men tänk på en sak, fick dom dit den hel så borde man ju kunna få ut den hel också :p
Inte alltid så. Tror du dom monterade den sist av allt?? Nepp, gissar att de inte gjorde det. För allt kan man ju få bort helt och utan problem, frågan är ju bara hur mycket annat runt ikring man först måste lossa. :rolleyes: