krängningshämmren

skotergalningen

Aktiv medlem
4 nov 2008
84
0
6
Lugnvik
gör det mycket om man tar bort krängningshämmren ? blir de stor skillnad och vad tycker ni, ska man ta bort dom eller ej, äger sj en rmk satt måste ju fråga :p
 

rmk700_05

Välkänd medlem
27 okt 2006
461
0
16
JA blir mycket roligare i pudret men kom ihåg att spänna "dämparna" :hello:
 

Stryc9

Välkänd medlem
6 jan 2007
896
0
16
Kiruna
Lite oroligare på hårt underlag fast å andra sidan skall man ju hålla sig på sidan av spåret med en rmk. Betydligt mer lättkontrollerad i i snön dock.
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Blir spårigare på hårt underlag, på leden tex. Men i lössnö är det mycket skönare!
 

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
Jag har plockat bort min på Rmk`n också men kommer att sätta tillbaka den nu igen. Den vart lite skönare att köra, sålänge inte dämparna vart för varma. Då vart det väldigt svampigt. Jag har spännt fjädrarna så mycket det går men tyckerdet fattas mycket endå för att få en bra fjädring, och jag har ingen lust att labba med olika fjädrar.

Dessutom så har jag knäckt tre stycken trailingarmar och en dämpare sen jag tog bort den och jag misstänker att den kan ha ett finger med i spelet...
 

Burck

Välkänd medlem
27 mar 2008
170
0
6
malmberget
Jag tog bort den på min förlängda XC 700 och de blev en helt annan maskin att köra utanför leden:D Så ta bort den, du blir inte besviken.:ciao:
 

Heel Clicker

Välkänd medlem
1 jan 2000
350
1
16
Grängesberg
Jag har aldrig fattat varför dom sitter där:eviltongue:, den blir fn så mycket roligare utan, både på och utanför led, skillnad som natt&dag:)
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
jag som trodde dom va bra.. då ska nog jag ta bort mina på min edge x också :)
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Bra och bra. De har ju en funktion att stabilisera skotern som de fungerar bra till men sen att majoriteten inte vill ha den så stabil är ju en annan sak. Det beror ju helt på körsätt. Men som sagts många gånger tidigare, tar du bort dom kommer du ha roligare. Tog bort dem på gamla RMK, blev riktigt skönt utan. Körde med dom på X2an förra vintern men avslutade vintern med att knäcka den på ena sidan, fråga mig inte hur. Så det blir att ta bort den till i vinter.
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
att tilläga är ju att man ska ha rätt bra dämpare om man vill kunna köra hårt på leden sen.... genom att krängarn funkar ju så att den tvingar den andra skidan att följa efter den andra i rörelsen... sen så är det ju så att krängarna sitter från bärarm till bärarm eller a tilll a arm.... alltså tvärs igenom skotern.... sen en sak till det finns ingen krängare på BLAD studs framvagnar... over and out
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
et 340t/r: Om du inte förstod vilken det var så har du en bild här. Detta är på en RMK 800 -00 men det ser likadant ut på alla polaris. Den röda inringade är krängningshämmaren som går genom till andra sidan. Gjorde ett gult X också bara för att visa att det inte tillhör skotern om du undrar vad det är. Det är rullställningen skotern står på så den är lätt att flytta runt i garaget.

 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Har testat en RMK med borttaget kränghämmare, satan vad smidig så i sommras slängde jag min åt skogen. Det där med dämparna får man ta, går ju alltid att schimsa om.


och då jag kör 85% puder är det bara dövikt och jag har klarat mig på led med skotrar utan KH, så why not?