Krängningshämmare Renegade

ingesnö

Välkänd medlem
11 aug 2006
312
0
16
Västerås
Hallå!
Någon som vet hur mycket som skall demonteras för att installera krängningshämmare på en renegade-02?
Den var bortplockad när jag köpte den.

pelunba

Välkänd medlem
7 feb 2007
146
0
6
Skellefteå
tog bort krängaren på min renegade 700 med lite våld o hammare gick den böja ut ur hålen den ligger i, men det kan nog vara lite svårare att få dit den på samma sätt men testa.... om jag int minns helt fel så sitter den väl halvägs under motorn + lite styrstag o grejer så de blir väl en den grejer o ta bort om du ska komma åt den upp ifrån....

var för ska du sätta dit den? mycke ledköring? tyckte bara det var fördelar utan den märkte ingen större skillnad på led, lite mjukare men.....i lössnö gick den knappt vända runt med kräningshämmare monterad..iaf för mg....

ingesnö

Välkänd medlem
11 aug 2006
312
0
16
Västerås
Jo det blir mest ledkörning,har för lite erfarenhet av lössnöåkning ännu och den är bra vinglig nu som den är.
Det sitter alltså inga klämmor under motorn som håller fast den?

pelunba

Välkänd medlem
7 feb 2007
146
0
6
Skellefteå
nä det sitter inga klämmor, jag lossade trailingarmarna i bakre fästet bara o drog ut krängare ur fästet i armarna, sen sitter det plastbussningar i chassit som krängaren ska sitta i, alltså så de blir en plast bit runt krängaren mot chassit, så för att få ut den pilla jag loss plastbussningen runt krängaren exakt hur minns ja int riktigit, men iaf sen är den ju böjd krängningsarmen så de var inte bara o slita ut, utan jag drog ut den så mycket det gick tills det tog i på andra sidan sen knacka jag lite med en hammaren på den sidan så fick jag ut den......så gjorde jag iaf om du förstår något av de där...

kör du mest led kan jag förstå, jag tyckte inte den var nödvändig på led men då var kanske bara 20% av min köring på led.....är en grymm skoter iaf var sjukt nöjd med den, den tog rätt mycke olja dock, o när det int fanns kvar någon olja blev det dyrt.....