Vad har du för motor i din maskin ?Kan nån tala om för mig vad slidmatning är ??
1. Kul att min länk på RV motorn kommer till användningSlidmatning är jag rätt inne på nu faktist...
http://www.ak2o.org/kshoe/images/2cycle_demo/Rotax/Rotax.gif
Sen kan man ändra skivan för att få bättre effekt på det övre registret eller för det lägre registret, ska du hålla på med nått av det Kan jag bara Tipsa dig om att prata Med StoxResearch här på forumet som hjälp mig...
Drog ut å testa på sjön gick skit bra 2 minuter sen tvär dog han inte så att han nöp eller nå, mer som att bensin tog slut, jaha tog in den i verkstad röck å röck sedan kände ja på slidmatningen å röck, skivan står still och förstår att mässing drevet till skivan gått sönder, kommer sedan på att man måste ha olje tanken kvar åtmindstonde en liten behållare som smörjer slidmatningen annars går drevet till skivan ,
Vilket förmodligen också har gjort inre vevlagren i mindre bra skick...
1. Jaa, Dina vev lager har INTE tagit skada pga det som har hänt !1. Så mina vevlager är fortfarande hela tro du ?
2. Du råkar inte veta vad drevet kostar i dagens läge, såg i en annan tråd ca 800-900 kostar de lika idag eller ?
3. Vad skulle du gjort, fixat oljepumpen eller bara kopplat på slangarna å köra bara ?
Tjenaa
Jag funderar på att koppla bort den separata oljeblandningen å blanda direkt i tanken !
Men hur gör man dårå ?
Kopplar man bara bort alla slangar å pluggar igen alla slanghål i oljepumpen eller ??
På just din motor ( Rotax-503 ) så är det bara att plugga allt som har med Oil Injection'en att göra och sedan börja blanda direkt i bensinen.Jag har en Ski-Doo Stratos med Rotax 503 motor.