Koppla bort batteri och startmotor Rush

XxHenKexX

Medlem
26 okt 2010
25
0
1
Enköping
Halloj:)

Lite hjälp och tips, Har sökt efter liknande trådar, men finner inte de jag behöver veta.

Försöker få reda på om jag kan koppla bort batteriet och startmotorn från min Polaris Rush pro R 800, utan att skada databox och eventuella enheter som använder ström, kanske får jag ersätta batteriet med en konding?

All hjälp jag kan få vore kanon.
Varför jag ska ta bort allt detta är för att jag vill lätta skotern så mycket som möjligt.
Så vad tror ni.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
46
Piteå
1: banta
2: träna
3: tanka 5 liter mindre
4: kör bara med halvfull oljetank
5: gå på toa före varje tur.

vips så har du lättat och slipper dra igång maskinen för hand!
 

Hellzing

Välkänd medlem
21 feb 2010
152
0
16
Ludvika
Halloj:)

Lite hjälp och tips, Har sökt efter liknande trådar, men finner inte de jag behöver veta.

Försöker få reda på om jag kan koppla bort batteriet och startmotorn från min Polaris Rush pro R 800, utan att skada databox och eventuella enheter som använder ström, kanske får jag ersätta batteriet med en konding?

All hjälp jag kan få vore kanon.
Varför jag ska ta bort allt detta är för att jag vill lätta skotern så mycket som möjligt.
Så vad tror ni.
Tog bort mitt batterie och startmotor när den nästan var ny. Har kört så i två år utan problem. Så det är bara och plocka bort. Kablarna som blir lösa kan du ju fästa upp och skydda.
 

XxHenKexX

Medlem
26 okt 2010
25
0
1
Enköping
Tog bort mitt batterie och startmotor när den nästan var ny. Har kört så i två år utan problem. Så det är bara och plocka bort. Kablarna som blir lösa kan du ju fästa upp och skydda.
Ok ok låter ju kanon, tack.
Då ska alltså strömmen som blir räcka till för instprutningen och lysena utan problem.