http://www.korkortsportalen.se/jag-ska-ta-korkort/snoskoter/jag har ju tagit mitt skoter kort för 1,5 år sen, måste jag förnya mitt? hur gör man det isåfall? ska man ta ny bild eller? nu blev man lite nervös?
EDIT: http://forum.snowmobile.se/showthread.php?t=52248&page=4
då har jag ju det "nya"? jag har bild på mitt
Givetvis ska man förnya sitt förarbevis även om man får köra på sitt körkort!!!!!!!!!!!!!!Enkelt sagt så behöver dom med bild på det inte byta ut det.
Samt att dom som kör på att dom tog körkortet innan 2000, och alltså aldrig tage nå speciellt terrängförarbevis inte behöver skicka in å byta nånting.(som dom ändå inte har)
Ja.En fråga är dock om man måste förnya det om man endast vill köra terrängskoter?
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Givetvis ska man förnya sitt förarbevis även om man får köra på sitt körkort!!!!!!!!!!!!!!
Jag lovar dig att man annars kommer att ångra sig i framtiden.
Exakt så är det. Så skynda skyndavad jag har förstått så gäller de väl alla som inte får köra med sitt bilkort eftersom de har ju redan bild , övriga måste förnya sina![]()
Blir du av med ditt Bilkörkort och måste ta om det, så får du inte köra snöskoter med det nya.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja kan man det så får man väl göra det om man vill (tror jag). Men man måste inte.
Varför kommer man man ångra sig tänkte du? (OBS, säger inte emot, undrar bara vad du menar)
Gäller skoterkortet som giltig legitimation?Jaja så ni tänkte ja =)
Men gäller det inte bara om du tappar det helt? Alltså om du tappar det ett år eller vad det är så du måste köra upp å skriva provet igen?
Gäller det även om du bara tappar det en månad?
Det är ju "bara" 150kr. Så det finns ju som ingen anledning att inte fixa det nya. Iom att det är bild på det så slipper man ju dra med sig bilkörkortet också. Räcker ju att man bara har med sig skoterkortet =)
Det är inte ett giltigt Leg / IDGäller skoterkortet som giltig legitimation?
Alltså är det fortfarande en bra idé att ha med sig körkort eller idkort.Det är inte ett giltigt Leg / ID